Potraviny, které neobsahují žádné kalorie, můžete si jich tedy nandat plný talíř

Jídelníček s minimem kalorií
Jídelníček s minimem kalorií

Hubnutí nezačíná v posilovně, ale na talíři. Právě proto je třeba mít přehled o tom, které ovoce a zelenina obsahují přijatelné množství kalorií. Některé vás možná překvapí!

Zelená vede!

Mezi strávníky, kteří o zdravém jídelníčku a změně životního stylu jen sní, koluje mýtus, že co je zelené, postrádá chuť. Málokdo by se zakousnul do celé hlavy brokolice, ale ve správné kombinaci jsou to právě zelení pomocníci, kteří rozzáří každý pokrm, dodají spoustu vitamínů bez zbytečných kalorií a vytvoří příjemnou a nerušivou chuť.

V žádném případě se ale nezaměřujte jen na tuto barvu. Často záleží i na zpracování a květákové růžičky upravené metodou ´wet sauté´ v sobě skrývají mnohonásobně méně kalorií než smažená konkurence.

Počet kalorií je uveden na 100 g čerstvé váhy vybrané zeleniny nebo ovoce.

Ze zeleninové říše:

Brokolice - Brokolice nepatří běžně mezi favority, ale její vliv na lidské tělo se popřít nedá. Bojuje proti rakovině a dodává spoustu důležitých vitamínů a minerálů. 31 kalorií je jen další důvod k jejímu zařazení.

Bulvový celer - Díky vláknité struktuře zadržuje velké množství vody. Ideální je nastrouhaný do salátu nebo na pikantní kaše a pyré. Má mizivých 17 kalorií.

Cuketa - Počtem kalorií (16) šlape na paty okurce, ale je o něco více univerzální. Snese gril i dušení a hodí se k drtivé většině kořenové zeleniny. ve zdravém jídelníčku by neměla chybět.

Chřest - Můžete ho jíst syrový, upravený v páře nebo zlehka ogrilovaný. Vysoký podíl vlákniny vás rychle zasytí, i přes svých "chabých" 20 kalorií.

Květák - V květáku "hnízdí" jen 25 kalorií, ale jeho smažená verze je množí geometrickou řadou. Občas růžičky z páry ocení hlavně trávicí systém, který zklidní.

Ledový salát - Univerzální zelenina do každého salátu obsahuje jen 14 kalorií. V kombinaci s okurkou nebo rajčaty (obsahujících stejně nízké množství kalorií) je mnohem lepší volbou než zakysaná smetana!

Okurka - Tato zelenina je tvořena převážně vodou a téměř nikdy se nezají. Můžete jí tak bez obav kombinovat s ovocem. Navíc má pouhých 16 kalorií.

Řapíkatý celer - Ve Spojených státech velmi oblíbená zelenina si místo v české kuchyni teprve hledá. Směšných 8 kalorií a silné detoxikační účinky vás možná přesvědčí.

Ředkvičky - Růžové kuličky působí blahodárně na trávicí systém a citlivou peristaltiku střev. Obsahují jen 19 kalorií, konzumujte je proto bez výčitek.

Řepa - Královna detoxikace a bojovnice s toxiny by neměla chybět v žádném jídelníčku - čerstvá, grilovaná, vařená v páře i ve formě smoothie nebo čerstvé šťávy. Ani 43 kalorií vám neublíží.

Zelené fazolky - Tenké lusky obsahují řadu minerálů a velké množství bílkovin, které dodají energii a potřebné živiny. Můžete je chroupat čerstvé nebo ogrilované. 38 kalorií je jen příjemný bonus.

Zelí - Působí protizánětlivé, zabraňuje bujení rakovinových buněk a chrání před srdečními chorobami. Má pouhých 25 kalorií. Co víc si přát?

Z ovocné říše 

Dýně - "Dýně dodává vlasům lesk, očím mládí, rtům svěžest, přáním sílu, možnostem dobré šance, mužům přitažlivost a ženám krásu." Vyberte si to své a nenechte se 33 kaloriemi rozhodit.

Grep - Grepy jsou nedílnou součástí hubnoucího procesu - čistí játra, odvodňují a snižují chuť k jídlu. A ke všemu obsahují jen 35 kalorií.

Klikva - Na brusinky zapomeňte. Klikva alias "citron severu" pomáhá při nachlazení, pročišťuje ledviny a cévy a zbavuje drobných žilek. Obsah 28 kalorií vás jiště potěší.

Maliny - Bojovnice s vysokým tlakem a rakovinou by neměly chybět v žádném jídelníčku. Nejen pro obsah pouhých 40 kalorií!

Meloun - Velký podíl vody a lykopenů, které zpomalují proces stárnutí (obsaženy jsou i v rajčatech) řadí melouny mezi ovoce, které nenadělá při hubnutí paseku. 38 kalorií vám skutečně neuškodí!

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky