Lednový speciál: 10 tipů, jak si udržet vysněnou váhu

Vrhli jste se do hubnutí a možná jste na začátku a možná už se blížíte k cíli, v obou případech vás určitě bude zajímat, jak si svoji váhu natrvalo udržet. Máme pro vás 10 kroků, díky kterým už prostě nepřiberete.

1. Zajděte si k lékaři

Před jakoukoli změnou životního stylu je dobré, pokud si zajdete k lékaři na preventivní prohlídku, kde vám doktor změří tlak, provede krevní vyšetření a laboratoř. To samé je pak potřeba udělat i na konci, abyste na vlastní oči viděli, co ta pozitivní změna dělá s vaším zdravím a jak se parametry lepší. Jednoduše tak i poznáte, zda „vaše“ dieta byla ta správná. Někdy se totiž stává, že tělo naordinovanou dietou ještě více zhuntujeme. Může vám stoupnout cholesterol, kyselina močová nebo dokonce cukr. Dobré je taky popřemýšlet, zda vaše problémy nesouvisí se stresem. V případě, že jde o psychiku, není od věci navštívit psychologa a začít léčit duši.

2. Zapomeňte na to, co bylo

Jakmile už jednou uděláte krok dopředu, přestaňte se ohlížet. Nevracejte se k tučným a nezdravým jídlům, zapomeňte na přemíru sladkostí, nezapomínejte na pravidelnou stravu s dostatkem zeleniny a ovoce. Stejně tak se nevracejte ani k neustálému ležení na gauči. Mějte na paměti, že tělu stačí jen 21 dní k tomu, aby si vytvořilo nový návyk, ať už jde o pohyb nebo jídlo. Ale také pozor – stále je snadné sklouznout zpět k tomu „špatnému“ starému.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky