Lednový speciál: Cvičím, abych hubla

Mnohé z nás si jistě daly jako předsevzetí do nového roku „zhubnout pár kilo“. Kromě změny jídelníčku toho můžete docílit také cvičením. Ale u cvičení zvláště platí, že nezáleží na tom, co děláte, ale jak. Připravili jsme pro vás tedy pár tipů, jak cvičit správně, aby to letos konečně vyšlo.

Se cvičením je někdy taková potíž – můžete cvičit denně, ale pokud tomu nakonec nepřizpůsobíte alespoň trochu jídelníček a nebude trénovat správně a ve vhodné tepové frekvenci, svého cíle nedosáhnete a můžete si i ublížit. Důležité je zvolit vhodnou intenzitu pohybu – tedy soustředit se na tepovou frekvenci. Když je intenzita nízká, nedochází k látkové přeměně, a tedy i k úbytku váhy. Pokud je naopak příliš vysoká, hrozí, že se unavíte, pohyb vás přestane brzy bavit a navíc se ocitnete v pásmu, které se nazývá anaerobní. A to znamená, že při něm nedochází ke spalování tuků. A jak to tedy má být správně? K redukci váhy volte tepovou frekvenci na 50 – 60 % vašeho maxima. V takovém případě se totiž nacházíte v aerobním pásmu, které umožňuje spalování tuků.

Kafe.cz radí:

  • V další kapitole článku vám poradíme, jakými pravidly se řídit a jak vybrat správného sportovního pomocníka, ale už teď si samy můžete ověřit, zda se při cvičení pohybujete ve správném „aerobním“ pásmu. Jde sice o test orientační, ale pro začátek účinný. Jedná se o tzv. „řečový test“. Což znamená, že intenzita pohybu by měla být taková, aby při ní bylo možné bez problémů mluvit.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Spánek bez bolesti zad? Zn.: Jde to!

Spánek bez bolesti zad? Zn.: Jde to!

Večer únavou padáte, v noci spíte jako zabití, ale přesto se ráno probouzíte úplně bez energie a vstupujete do nového dne se ztuhlým a rozlámaným…

Akční letáky