6 kroků pro cestování bez bolestí zad

Bolestí zad při cestování trpí čas od času snad každý z nás. Ještě horší to pak mají ti, které doprovází problémy chronické a cestování jejich stávající obtíže ještě umocňuje. Poradíme, jak na bolest vyzrát.

2. Správné držení těla

Při cestování není nic důležitějšího než správné držení těla. Sedačky v dopravních prostředcích nás nutí kvůli svému zaoblenému tvaru hrbit se, čímž se záda namáhají. Posuňte tedy boky co nejblíže k sedačce a jako bederní podpěru použijte například srolovanou mikinu nebo ručník. Záda opřete po celé délce sedačky a ramena držte rovně. Aby se bedra nezatěžovala, měli byste mít nohy umístěny na pevném povrchu v úhlu 90° a kolena v úrovni boků nebo o něco výše. Pokud máte sedačku příliš vysoko, zkuste si nohy podložit například dekou. Jestliže budete mít pocit, že vám opěrka sedačky tlačí hlavu směrem dopředu, zkuste si krk něčím podepřít. Pro odpočívání či spánek je nejvhodnější cestovní polštářek, který poskytne hlavě potřebnou oporu. Při cestách autem je základem správně nastavená sedačka. Přisuňte ji k volantu co nejblíže, ale zároveň nastavte tak, aby vám to bylo pohodlné. Sedačka by měla být mírně nakloněna dozadu na 105° a opěrka se dotýkat prostředku temene vaší hlavy. Při dlouhém řízení přesuňte ruce ze standardní pozice 10 a 2 na 8 a 4 „hodin“. Tím se sníží svalové napětí a ruce a záda si odpočinou.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Alkohol a léto: pít, či nepít?

Alkohol a léto: pít, či nepít?

Vychlazené pivečko, dvojka vína nebo nějaký letní drink – tak si představujeme v létě dokonalé odpoledne. Proč je ale tento letní zvyk nebezpečný? A…

Akční letáky