5 dobrých důvodů, proč cvičit Power jógu

5 dobrých důvodů proč cvičit Power jógu + módní fotostory
  Prohlédněte si všechny fotografie (9)

Nic vám neříká poskakování při aerobiku, divoké tempo Zumby ani zběsilá spinningová jízda? Možná, že tím pravým cvičením pro vás bude Power jóga. O jejích benefitech vám poví Katka, lektorka Power jógy.

  • Jóga se v posledních letech těší velké oblibě a není divu. Má blahodárný vliv na naše tělo i mysl. A právě proto vznikla Power jóga - fyzické cvičení přizpůsobené dnešní době a nám, lidem, kterým chybí pohyb i čas.

A tady jsou důvody, proč si s touhle dynamickou jógou stojí za to začít

1. Posílíte a vytvarujete svaly

Power jóga je „zabíračka“, při níž se do akce dostávají opravdu všechny svalové skupiny včetně těch, o jejichž existenci jste dosud neměli tušení. Velmi efektivně při cvičení zapojíte břišní, stehenní a hýžďové svaly, nohy, paže i záda. Z těch dosud nepoznaných ucítíte (zejména pak po své první lekci) ty mezižeberní nebo třeba mezilopatkové svaly.

Benefit 1: Pravidelným cvičením Power jógy si krásně zpevníte a vyrýsujete tělo. Nárůstu svalové hmoty se ale obávat nemusíte.

Benefit 2: Získáte dosud nepoznanou sílu, takže za chvíli v pohodě zvládnete kliky, přestože vám nikdy nešly. I vaše stehna vás udrží v pozicích déle a dále.

Rada lektorky: Máte-li v pozici pocit, že už vám docházejí síly, zaměřte se na svůj dech. Dýchejte nosem a představujte si, jak s každým nádechem čerpáte do těla novou energii.

Katka má na sobě: Wellness triko 299 Kč, sportovní podprsenku 349 Kč, legíny 299 Kč, (vše Tchibo)

2. Získáte stabilitu

Jistě znáte z obrázků a televize krásné balanční pozice, u kterých se tají dech. Jógová moudrost říká, abychom dosáhli rovnováhy v balanční asáně, musíme ji najít i ve svém životě. To pro začátek znamená třeba to, že při cvičení koncentrujeme pozornost k přítomnému okamžiku (a nepřemýšlíme nad zítřejší schůzí družstva ani o nákupu surovin na večeři), i když je to někdy těžké.

Benefit 1: Dříve nebo později se vám podaří udržet balanc v pozicích, u kterých byste to nečekali. Zlepšení rovnováhy má za následek, že budete obratnější třeba na lyžích nebo tak snadno neuklouznete na ledě.

Benefit 2: Naučíte se takzvaně na povel zkrotit svoje myšlenky a věnovat se na 100 % přítomnému okamžiku. Nesejde na tom, zda se bude jednat o balanční pozici nebo vámi právě vytvářenou tabulku v Excelu.

Rada lektorky: Pro usnadnění cvičení "ukotvěte" svůj pohled k pevnému předmětu před sebou, nejlépe na podlaze. To vám pomůže lépe udržet balanc.

3. Protáhnete celé tělo

Power jóga posiluje ochablé svaly a zároveň protahuje ty zkrácené. Cvičením v neposlední řadě efektivně protahujeme páteř, čímž zvyšujeme její hybnost a předcházíme bolestem zad.

Benefit 1: Vaše flexibilita se značně zvýší a po pár lekcích vám nebude dělat problém předklonit se a dosáhnout na zem.

Benefit 2: Zbavíte se bolesti zad, případně bolestí hlavy.

Benefit 3: Získáte napřímené a hrdé držení těla.

Rada lektorky: Pro pozice, ve kterých intenzivně protahujeme tělo, je nezbytné předchozí správné zahřátí. To se v Power józe provádí pomocí sestavy Pozdrav slunci, díky kterému jsou pak svaly prohřáté a při náročnějších asánách nehrozí jejich natažení nebo dokonce poranění.

Katka má na sobě: Mikinu s kapucí  599 Kč, legíny 299 Kč, sportovní podprsenku 349 Kč, návleky 149 Kč (vše Tchibo)

4. Naučíte se správně dýchat

Při cvičení Power jógy dýcháme nosem. Důvod je ten, že v nose se vzduch lehce oteplí a zároveň zbaví největších nečistot. Od lektora často uslyšíte, že máte dýchat tzv. plným jógovým dechem. To znamená, že vlastně spojujeme v jednom nádechu a výdechu 3 typy dechu - dech břišní, hrudní a tzv. podklíčkový. Pro začátek ale úplně stačí, když nebudete dech zadržovat a pokusíte se dýchat pravidelně.

Benefit 1: Při správném dechu, při kterém využíváme co možná největší kapacitu plic, mizí stres, nervozita i únava.

Benefit 2: Dýcháte-li správně, získávají pozice na účinnosti a je podporován jejich detoxikační účinek.

Benefit 3: Dobře okysličený mozek funguje lépe, to je bez debat.

Rada lektorky: Nekomplikujte svůj dech zbytečnou teorií. Místo toho si jen představte, že jsou vaše plíce láhví vody, kterou s každým nádechem plníte od dna až nahoru k okraji a s výdechem ji pak v opačném směru vyprazdňujete.

5. Relaxujete při meditaci

Žijeme v době, která je rychlá a klade na každého z nás velké nároky. Stres je naším každodenním společníkem. Stále se za něčím ženeme, musíme společensky zapadnout, skloubit profesní a rodinný život. Žijeme s pocitem, že vše, co děláme, musíme dělat na maximum a pokud to tak není, trápíme se výčitkami svědomí. Jsme často vyčerpaní, od zhroucení nás mnohdy dělí pouze malý krůček.
Relaxace je pro nás možnost, jak poměrně jednoduchým způsobem obnovit svoje síly a efektivně odpočívat. Zapojte ji tedy do svého života.

Benefit 1: Odstranění pocitů stresu a ustavičného deficitu.

Benefit 2: Umění meditovat vám bude užitečné v konkrétních vyhrocených situacích, které díky němu zvládnete.

Benefit 3: Zajistí lepší usínání a kvalitnější nepřerušovaný spánek.

Rada lektorky: Relaxace se praktikuje vždy na úplný závěr lekce Power jógy a je to velmi důležitá část celého cvičení. Jejím cílem je zklidnit dech a srdeční rytmus, uvolnit svaly a umocnit účinek celého cvičení. Po ní bychom se měli cítit odpočatí a zároveň i plní energie.

Katka má na sobě: Modrý top (v balení po 3 ks) 399 Kč, sportovní podprsenku 349 Kč, legíny 299 Kč, návleky 149 Kč a drží meditační polštářek 499 Kč (vše Tchibo)

Mohlo by vás také zajímat: Naučte se jógový Pozdrav slunci nebo Speciál jóga - všechno, co potřebujete ke cvičení

Za spolupráci děkujeme skvělé fotografce Juliáně Takšony a vizážistce Eleně Zelenohorské. Obě dámy se mimo módu a sport specializují zejména na svatební foto.

Za prostor k focení děkujeme klubu Holmes Place, kde si mimo jiné i Power jógu můžete zacvičit.

 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek