Naučte se vybírat potraviny: 1. díl - Snídaně

1. díl: Naučte se vybírat potraviny: Snídaně!
1. díl: Naučte se vybírat potraviny: Snídaně!
Zdroj: Thinkstock

Média a časopisy nám říkají, že máme zdravě a správně jíst, abychom byli fit a v pohodě. Jenže to není tak jednoduché…vybrat v obchodě správné a zdravé potraviny už nás nikdo nenaučí. My to ale změníme.

Iniciativa Vím, co jím společně s Ing. Petrem Havlíčkem a Dr. Karolínou Hlavatou to ale chtějí změnit. Videa vám ukážou, jak vybírat vhodné potraviny s ohledem na rizika, která z některých potravin mohou plynout. Také se zaměřují kromě jiného i na to nejdůležitější, a to ukázku výživových hodnot potravin.

Snídaňové cereálie a kaše

Už jste se někdy probírali v regálech s kašemi a cereáliemi a hledali to nejlepší, nejzdravější a nejdietnější? Je to těžké, že? Kdo by se vyznal ve všech těch nápisech light, bez přidaných cukrů, dietní a dalších a dál rozpoznal, které logo je pravdivé a které si výrobce zaplatil? Málokdo. Ale to teď změní odborníci na slovo vzatí, Petr Havlíček a Karolína Hlavatá v našem videu.

Kafe.cz říká:

V rámci Vím, co jím je u snídaňových cereálií sledován:

  • obsah přidaných cukrů
  • obsah vlákniny

Jak má vypadat vyvážená snídaně?

Správně velká snídaňová porce se u žen a mužů liší. Jak?

Běžná žena:
porce cereálií 50 g
ovoce
mléčný výrobek, zhruba 200 g polotučného bílého jogurtu nebo 250 ml mléka/zakysaného nápoje
Běžný muž:
porce cereálií 100 g
ovoce
mléčný výrobek, zhruba 350 – 400 ml mléka

CHYBA: Mnoho lidí dělá při přípravě snídaně chybu v tom, že si do misky vloží velkou porci cereálií, které zalijí malým množstvím mléka. Taková snídaně už není vyvážená, protože v ní chybí dostatek bílkovin.

Kafe.cz radí:

Jak na domácí müsli:
40 g ovesných vloček, přidáte hrstičku semínek, trochu oříšků a rozinek, k tomu pak 10 g kvalitní hořké čokolády

A co kaše?

K snídani si mnozí také připravují vařené obilné kaše, a to ovesné, jáhlové nebo pohankové. U výrobcem připravených obilných kaší je potřeba být velmi obezřetný, často totiž obsahují vysoký podíl přidaného cukru a značný podíl tuku. Logo Vím, co jím by mohlo být vaším průvodcem, protože zajistí optimální poměr živin. Kaše mívají nízký obsah bílkovin, je vhodné tedy přidat do hotové kaše lžíci tvarohu nebo sklenici mléka.

Mohlo by vás také zajímat: Proč máte kila navíc?

Jak správně připravit kaši nebo jak by měla vypadat „nesladká“ a další důležité informace uvidíte v našem videu. Tak dobrou chuť!
 

TIP Kafe.cz

Pochutnejte si a ještě podpořte dobrou věc

Vychutnejte si lahodnou tyčinku plnou zralých a šťavnatých malin, která je zalitá v te nejjemnější jogurtové polevě. ProFigur malinová obsahuje zdravé cereálie, 10 vitaminů a má vysoký obsah vlákniny. Mlsejte zdravě a zároveň podpořte dobrou věc - 0,50 Kč z každé tyčinky věnujeme na projekt Avon proti rakovině prsu. Více informací na www.nutrend.cz a www.zdravaprsa.cz

  • PROFIGUR MÜSLI - zdravá tyčinka plná šťavnatého ovoce a cereálií

Kdo říká, že skvělá chuť a zdraví nejdou dohromady? Zřejmě ten, kdo ještě nevyzkoušel müsli tyčinky PROFIGUR od společnosti NUTREND. Bohatý výběr lahodných tyčinek plných šťavnatého ovoce a vybraných druhů cereálií, které mají vysoký obsah vlákniny a jsou obohaceny o vitamíny B1, B2, B3, B5, B6, B12, H, C, E a kyselinou listovou. Ať už zvolíte variantu polozalitých tyčinek se skvělou jogurtovou, kakaovou či mléčnou polevou nebo dáte přednost tyčinkám s cik-cak kakaovou polevou, vždy si pochutnáte na směsi jedinečných křupavých cereálií s velkými kousky zralého a voňavého ovoce. Tyčinky PROFIGUR vám kdykoliv během dne dodají energii, po cvičení doplníte zdravé a tělu prospěšné cukry, čímž podpoříte váš zdravý životní styl. Být zdraví a štíhlí je přeci tak jednoduché!

 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky