Někteří zajíždějí přímo za výrobci, kde jsou k dostání produkty nejčerstvější a také většinou za nižší ceny, jiným vyhovuje návštěva farmářského tržiště blízko bydliště.

Až 78 % spotřebitelů - podle průzkumu internetového portálu www.Nalok.cz (Nakupujte lokálně) mapujícího motivace k nákupům na farmářských trzích letos v březnu - odpovědělo, že chtějí české farmáře podpořit.

Hlavně ženy

Druhý nejčastější důvod návštěvy trhů (76 %) je, že jídlo má lepší chuť, je kvalitnější a je vnímáno jako zdravější. Láká také celková atmosféra: stánkový prodej pod širým nebem skýtá i možnost občerstvení, a tak ho spotřebitelé chápou jako společenskou událost.

Zhruba třetina respondentů odpověděla, že na farmářských tržištích sežene všechny potraviny na jednom místě a nemusí už do klasických kamenných obchodů.

Průměrný věk kupujících byl v anketě 39,7 let a 72 % tvořily ženy. Průměrná velikost domácnosti se pohybovala kolem tří osob, to znamená, že většinu nákupů obstarávají ženy ve středním věku, které žijí s partnerem bez dětí nebo nejčastěji s jedním potomkem.

To potvrzuje skutečnost, že pro vyšší věkové skupiny jsou tržiště buď příliš drahá, nebo nejsou na místech pro ně dostupná.