Parníkem po Vltavě: Vyzkoušejte si, jak se cestovalo za „starých dobrých“ časů

<p>Romantický hrad Střekov obdivoval při své plavbě i spisovatel Andersen</p>
<p>Romantický hrad Střekov obdivoval při své plavbě i spisovatel Andersen</p>
Zdroj:

Naše uspěchaná doba parníkům jako dopravním prostředkům moc nepřeje.

V Praze je lidé ocení, jen když stávkuje metro anebo je uzavřený tunel pod Vyšehradem. Kdysi se ale parníky běžně jezdilo až do Německa!

Domníváte se, že globalizace a mezinárodní přesuny investic jsou vynálezem naší doby? Ba ne, byly normální už v první polovině 19. století.

Právě tehdy se do českých zemí vydal anglický podnikatel John Andrews, aby zde v Praze založil paroplavební akciovou společnost.

Začátky ovšem neměl jednoduché. Andrews se domníval, že potřebný kapitál sežene přímo na místě a snadno zopakuje úspěch, kterého už dříve docílil na Dunaji.

Britské počátky

Konzervativní Čechové ale na nějaké parníky nebyli moc zvědaví: stačily jim staré dobré vory. Andrews proto nakonec musel - po několika letech marných snah - zaplatit celý první český parník Bohemia sám.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


18. kapitola: Mír v údolí

Přinášíme vám oddechovou detektivku na pokračování, s níž se budete setkávat po celé léto. Není vyloučeno, že se u dalších kapitol objeví i něco z…

Akční letáky