Na Maledivách budou možná pracovat jen blondýny. Jsou nejhezčí!

Zdroj:

Pánové prý mají radši blondýnky. Je to pravda? Ne tak docela - pronikavý úspěch litevského „impéria světlovlásek“ ukazuje, že blondýnky mají rádi všichni.

Světovými médii před pár dny probleskla zpráva, která na první pohled vypadá jako legrační výmysl. Litevská firma Olialia (čte se Olalá a také to znamená Olalá!) podle ní ohlásila vznik „blonde only“ turistického letoviska na Maledivách.

Veškerý personál mají tvořit pouze blondýnky, jež budou také zajišťovat letecké spojení a podobně. Vlastně určitá obdoba nudistických akcí, na kterých také působí jednotné týmy.

Bereme i plešaté

V případě Olialia ovšem nejspíš jde hlavně o reklamní tah. Napovídá tomu i fakt, že letovisko má být spuštěno až v roce 2015. A to ještě kdoví jestli.

Litva je totiž součást Evropské unie, v níž je jakékoli předepisování barvy vlasů zaměstnanců zakázáno jako diskriminace. Na Maledivách navíc platí zákon, že v podobných zařízeních musí pracovat alespoň 50 procent místních lidí – a ti jsou výhradně tmavovlasí.

O nápaditosti majitele značky svědčí i velmi úspěšná designová řada počítačů Olialia. Od těch obyčejných se liší pouze 50 nalepenými broušenými sklíčky – a pak samozřejmě vysokými prodeji. Olialia zkoušela i agenturu s hezkými blonďatými mládenci. Ta ale zkrachovala. O firmě se tvrdí, že chce jít ve stopách slavné značky Virgin miliardáře Richarda Bransona.

Vtipy na palubě

Pro zvlášť fajnové a mohovité milovníky plavých vlasů je na Jadranu k dispozici třicetimetrová „bondovská“ jachta Olialia. Z reklamní fotografie na internetu vypínají poprsí dvě krásné víly, nepochybně součást posádky.

Krásný nový svět blondýnek (bez záruky pravosti) už vytváří i vlastní reklamy na vlastní zboží, počítačové hry a programy. Po Litvě se do akce zapojilo i sousední Lotyšsko.

Tady založili svou Asociaci blondýnek, která v Rize pořádá blond festivaly. „Je to velmi chytrý a moderní koncept,“ říká o expanzi peroxidových krásek marketingový expert Martin Šťáhlavský (34).

„V současné době totiž není tak důležité vyrábět dobré zboží či poskytovat dobré služby: to umí kdekdo. Rozhoduje umění prodat je, což v první řadě předpokládá zaujmout zákazníka, tedy mít neotřelý nápad. Jak vidíte, v Litvě ho měli. Jinak byste o tamních blondýnkách nepsali i u nás v Česku.“

A kdoví, třeba i ty proslulé hloupé vtipy o blondýnách vymýšlejí a pouštějí do oběhu chytří podnikatelé v Litvě, kteří si tak zadarmo dělají reklamu…

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky