Dostaňte se do lázní

Zdroj:

Do lázní se už dávno nejezdíme jen léčit, ale také kvůli relaxaci, nabrat nové fyzické a psychické síly. Jaké máme nyní možnosti se tam dostat?

V současné době u nás existují tři typy lázeňské péče: komplexní (tzv. křížková), kdy veškeré náklady na léčení i pobyt platí zdravotní pojišťovna a na dobu pobytu v lázních nám lékař vystaví pracovní neschopenku, dále příspěvková, kdy pojišťovna hradí vyšetření a léčbu, ale sami si platíme ubytování a stravování a na pobyt si musíme vzít dovolenou, a nakonec varianta, kdy si jako samoplátci hradíme vše sami.

Lázeňská péče z prostředků veřejného zdravotního pojištění se týká především léčby vážnějších zdravotních problémů; jde například o rekonvalescenci po operaci či doléčení poúrazového stavu. Jako samoplátci pak volíme lázně třeba v případě prevence onemocnění, pro posílení imunity a regeneraci organismu či kvůli relaxaci a odpočinku.

Začít u svého lékaře

O možnostech komplexní lázeňské péče by měl každého informovat jeho lékař. Nárok na ni je zcela jasně definován vyhláškou Ministerstva zdravotnictví (MZ) tzv. indikačním seznamem pro lázeňskou péči. Už brzy s největší pravděpodobností dojde k její podstatnější úpravě.

Z úsporných důvodů MZ plánuje především vyřazení některých indikací ze seznamu hrazené lázeňské péče. Prozatím však křížkové lázně fungují podle zavedených pravidel.

Pro toho, kdo si chce sám zjistit, při jakých potížích má na lázně nárok, jsou tu stránky Svazu léčebných lázní ČR www.lecebnelazne.cz. Najde tam aktualizovaný kompletní přehled zdravotních problémů i příslušné lázně, v nichž se léčí, včetně návodu jak se do lázní dostat ať už jako samoplátce, nebo prostřednictvím pojišťovny.

Prevence i wellness

Nabídka českých lázní čím dál častěji zahrnuje prevenci i populární wellness programy, a to pro jednotlivce, páry a celé rodiny, ale třeba také manažery. Trend doby jsou preventivní léčebné programy, jež lázeňští lékaři dokážou navrhnout zcela individuálně každému na míru.

Na dovolenou do lázní chce 6 % Čechů

Na následujících 12 měsíců našinci plánují jet:

  • 43 % k moři
  • 16 % v zimě na hory
  • 15 % na chatu (chalupu)
  • 12 % ke známým
  • 6 % do lázní
  • 5 % na poznávací zájezd do ciziny

Zdroj: průzkum agentury Median

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky