1. Vitamín A

Vitamín A je důležitý pro řadu buněčných procesů, včetně růstu a diferenciace buněk. Tento vitamín se také podílí na produkci kožního mazu, který pomáhá udržovat vaše vlasy zdravé.

Co způsobuje nedostatek vitamínu A?
Nedostatek vitamínu A může vést k drsné pokožce hlavy, lupům a v konečném důsledku k vypadávání vlasů.

Kde se nachází vitamín A?
Dobrým zdrojem vitamínu A jsou sladké brambory, mrkev, tmavá listová zelenina a vejce.

2. Vitamín B-12

Vitamín B-12 je důležitý pro zdraví červených krvinek a nervového systému. Tato živina se také podílí na syntéze DNA, která je nezbytná pro růst a dělení buněk.

Co způsobuje nedostatek vitamínu B-12?
Nedostatek vitaminu B-12 může vést k vypadávání vlasů, jakož ik dalším příznakům, jako je únava, bledá pokožka a průjem.

Kde se nachází vitamín B-12?
Potraviny bohaté na vitamín B-12 zahrnují ryby - losos a tuňák nebo i hovězí maso, jogurt či vejce.

3. Vitamín C

Vitamín C je silný antioxidant, který pomáhá chránit buňky před poškozením. Hraje také roli při produkci kolagenu, proteinu, který pomáhá udržovat vlasy silné.

Co způsobuje nedostatek vitamínu C?
Nedostatek vitamínu C může vést k suchým, křehkým vlasům, které jsou náchylnější k lámání.

Kde se nachází vitamín C?
Dobrým zdrojem vitamínu C jsou pomeranče, jahody, paprika a kapusta.

4. Vitamín D

Vitamin D je důležitý pro vstřebávání vápníku a zdraví kostí. Tento vitamín se také podílí na růstu a diferenciaci buněk, přičemž obě jsou nezbytné pro zdravé vlasy.

Co způsobuje nedostatek vitamínu D?
Nedostatek vitamínu D může vést k vypadávání vlasů, jakož i k dalším příznakům, jako je únava, svalová slabost a bolest kostí.

Kde se nachází vitamín D?
Přirozeně vitamin D získáváme ze slunce. K potravinám bohatým na vitamín D řadíme tučné ryby jako tuňák, losos, sardinka, makrela, sleď, kapr, sumec,... houby a mléčné potraviny.

5. Vitamín E

Vitamín E je další silný antioxidant, který pomáhá chránit buňky před poškozením. Tento vitamín se také podílí na produkci kožního mazu, který pomáhá udržovat vlasy zdravé.

Co způsobuje nedostatek vitamínu E?
Nedostatek vitamínu E může vést k suchým a lámavým vlasům.

Kde se nachází vitamín E?
Dobrým zdrojem vitamínu E jsou mandle, slunečnicová semínka a avokádo.

6. Železo

Železo je nezbytné pro tvorbu hemoglobinu, proteinu, který přenáší kyslík do buněk. Tato živina se také podílí na syntéze DNA a růstu buněk, přičemž obě jsou nezbytné pro zdravé vlasy.

Co způsobuje nedostatek železa?
Anémie (chudokrevnost) je nejčastější příčinou vypadávání vlasů. Kromě toho se nedostatek železa projevuje únavou, nespavostí, bolestmi hlavy, studenými končetinami či nepravidelným srdečním rytmem.

Kde se nachází železo?
Chcete-li svůj jídelníček obohatit o železo, přidejte více masa – hovězí maso s kuřecím masem jsou výborným zdrojem železa. Kromě masa ho můžete přijmout také z čočky a špenátu.

7. Zinek

Zinek se podílí na mnoha buněčných procesech, včetně syntézy DNA a buněčného růstu. Tato živina je také důležitá pro zdraví pokožky hlavy a vlasových folikulů.

Co způsobuje nedostatek zinku?
Nedostatek zinku může vést k vypadávání vlasů, jakož ik dalším příznakům, jako je únava, nechuť k jídlu a ztráta hmotnosti.

Kde se nachází zinek?
K potravinám, které jsou dobrým zdrojem zinku patří ústřice, hovězí maso, kuřecí maso a dýňová semínka.

8. Omega-3 mastné kyseliny

Omega-3 mastné kyseliny jsou důležité pro mnohé buněčné procesy, včetně buněčného růstu a zánětu. Také se podílejí na produkci kožního mazu, který pomáhá udržovat vlasy zdravé.

Co způsobuje nedostatek Omega-3 mastných kyselin?
Nedostatek omega-3 mastných kyselin může vést k suché pokožce hlavy, což se nepříznivě odráží i na kvalitě vlasů.

Kde se nacházejí Omega-3 mastné kyseliny?
Dobrým zdrojem omega-3 mastných kyselin jsou ryby s vysokým obsahem tuku, chia semínka a lněná semínka.

Nezabírají vám vitamíny a nadále vás trápí vypadávání vlasů?

Potom může být pro vás správným řešením minoxidil.

Minoxidil je léčivo vyvinuto za účelem podpory růstu vlasů a patří k velmi oblíbeným metodám, jak bojovat proti plešatění.