Virtuální brýle se ve velkém používají i při výuce, kde se děti mohou zabavit u sportu nebo se podívat na kouzlo černých děr a navštívit místa jako Černobyl nebo Mariánský příkokop.

Uvolnit se

Mezi absolutní novinku, jak nechat pracovat technologii virtuální reality, je využití během terapeutického sezení. Pro některé pacienty je to jediná cesta, jak se uvolnit a dát průchod svým emocím. I když odborníci své ordinace zařizují bez rušivých elementů a solitérů, které zbytečně budí pozornost a odvádí od hovoru, ne každému se strefí do vkusu. Díky speciálním brýlím si může pacient zvolit oblíbené místo. Terapie tak probíhá mnohem plynuleji a rychleji. Stejně tak se dá využít i různých pohybových nebo akčních her, které mohou během samotné léčby pomáhat emočním projevům. Výsledek se většinou dostaví mnohem dříve a je trvalejší, protože pacient nabyde dojmu, že ke konečnému rozhodnutí došel bez nátlaku a sám. Jde sice o manipulaci mysli, ale v tomto případě bez negativních dopadů.

Nanečisto

Hladký průběh porodu se nedá předem naplánovat a je třeba počítat s možnými komplikacemi. I ženy, které rodí už poněkolikáté, potvrzují, že s každým dítětem prožívaly úplně jiné momenty a odlišnou bolest. Simulace porodu pracuje s velkým množstvím scénářů a nabízí budoucím maminkám, aby si vyzkoušely, jak spolupracovat s lékaři, jak dýchat, jak reagovat na podněty dítěte. Z fyziologického hlediska se porod týká jen žen, ale zajímavou zkušenost mohou získat i muži, aby své partnerce byli na porodním sále oporou.

Díky přípravě na porod se ženy uvolní a nesvírá je stres. Lépe se soustředí na dýchání a jednotlivé části porodu a není potřeba takového množství utišujících léků. To vede k mnohem invezivnějšímu prožitku z porodu a čerstvé maminky si mohou užít první chvíle s drobkem naplno.

Funguje to!

Virtuální realita před pěti lety dokázala, že je technologií budoucnosti, kdy mohl Jace, který byl služebně v daleké Austrálii, prožít se svou ženou porod v tu samou chvíli. Dělilo je půl světa, ale u narození dítěte byli všichni. Tenkrát byl celý projekt v plenkách a šlo víceméně o promyšlenou reklamu korejského výrobce, ale osvědčil se.