Nepotřebujete originální obal ani záruční list

Ještě i dnes narazíte na obchodníky, kteří vám odmítnout uznat reklamaci, když nedodáte původní obal nebo záruční list. K tomu ale nemají právo. K uplatnění reklamace vám stačí doložit koupi výrobku jakýmkoli zákonným způsobem.

Nepotřebujete ani účtenku

Pokud jste ztratili účtenku od výrobku, nevěšte hlavu - reklamovat ho můžete i bez ní. Koupi můžete u obchodníka doložit i výpisem z účtu nebo svědeckou výpovědí. Někteří se tomu možná budou bránit, v takovém případě mějte v záloze pojištění právní ochrany.

Potřebujete reklamační doklad

Reklamujte zásadně písemně, ústní dohodu může nepoctivý obchodník vždy popřít. Písemný popis reklamace by měl obsahovat, čeho se reklamace týká, jakou vadu má výrobek a co po prodejci požadujete. Reklamační doklad by pak měl obsahovat údaje o vás a prodejci, datum koupě, popis výrobku, způsob řešení reklamace s daty a na závěr podpisy obou stran.

Nemusíte na původní prodejnu

Reklamovat zboží můžete na každé pobočce prodejce, která je na to vybavená. Případně můžete navštívit přímo jeho sídlo nebo záruční servis, uvedený v záručním listu.

Jak je to se záruční dobou?

Záruční lhůta se automaticky prodlužuje o reklamační lhůtu. Pokud vám bude obchodník tvrdit, že během reklamačního řízení vypršela záruka, tak lže, protože to ze zákona není možné.

14denní lhůta

Pozor, vrácení bez udání důvodu do 14 dnů platí pouze na internetu nebo u prodeje po telefonu. V kamenných obchodech se jedná o nadstandard, který málokterý obchodník nabízí.

Reklamujte, dokud je čas

U složitějších reklamací hrajete o čas. Prvních 6 měsíců je totiž na prodejci dokázat, že vada na výrobku vznikla vaší vinou. Pro případ sporu doporučujeme mít po ruce právníka. Toho si dnes sjednáte za pár stovek měsíčně online. Když pak na prodejně pohrozíte právníkem, mnoho obchodníků se zalekne a radši vám reklamaci bez řečí uzná, jen aby se vyhnuli komplikacím.