Neberte s sebou děti

Nákup bude rychlejší a levnější, pokud děti necháte doma. Zkuste děti „udat“ babičce či kamarádce. Myslete na to, že velká část obchodnických pastí směřuje právě k dětem. Rodiče jim nedokáží nic odepřít.

Nakupujte najezení

Hladový člověk nakupuje mnohem více, do vozíku hází možné i nemožné. Naproti tomu sytý člověk si odpustí téměř vše, co nutně nepotřebuje a na co v danou chvíli nemá chuť.

Ženy, vezměte s sebou muže

Drtivá většina mužů supermarkety nesnáší. Pokud je s sebou žena vezme, s velkou pravděpodobností se čas strávený nákupem rapidně sníží.

Mějte peníze přesně

Jdete-li jen pro chléb a kousek salámu, vezměte si s sebou jen peníze na tyto dvě věci. Jakmile budete mít o pár korun více, určitě je utratíte. Také platební karty jsou v tomto směru velice zrádné, proto i ty nechte doma.

Spočítejte si cenu dopravy

Málokdo má supermarket za okny, většina z nás k němu musí dojíždět. Spočítejte si přesně náklady na pohonné hmoty, přičtěte opotřebení vozu, a pak možná zjistíte, že i levné věci z letáků vás přijdou pěkně draho!

18 fíglů supermarketů

  • Sladkosti u kas – na poslední chvíli přihodíte do vozíku alespoň jednu tyčinku.
  • Upoutávky – „chytí“ vaše oko a už vás nepustí.
  • Nabídky v reproduktoru – „aktuální“ mluvená nabídka se mění podle nákupních zvyklostí. Dopoledne se hlásí chytlavé věci pro důchodce, odpoledne a večer pro mladší lidi.
  • Ovoce a zelenina u vchodu – brzdí zákazníky v rozletu, při pomalejší chůzi toho totiž nakoupíte více.
  • Správné nasvícení – všimli jste si, že zelenina je vždy hezky nasvícena? Zboží tak více láká ke koupi, protože vypadá čerstvěji. To platí i pro chladící pulty s masem, které je nasvíceno do růžova.
  • Dětské nákupní vozíky – myslíte si, že je to pro děti zábava. Jenže často nakoupíte i to, co si vaše dítko hodilo do svého minivozíku.
  • Výherní soutěže – slouží k získání osobních dat.
  • Ani zima, ani vedro – ve většině nákupních hal je příjemných devatenáct stupňů Celsia. To aby se tam lidé cítili dobře a více nakupovali.
  • Ochutnávky – jsou zdarma a rozdávají je hezké hostesky. Jenže mnoha lidem je pak trapné si nic nekoupit.
  • Velká balení – lidé je považují za výhodnější, jenže jednorázově se vzdají větší částky, než měli v úmyslu.
  • Zboží ve výšce očí – prodává se o 70 % častěji než zboží ve spodních regálech. Proto jsou ve výšce očí vždy jen ty výrobky, jejichž prodej je pro supermarket nejvýhodnější.
  • Rozmístění zboží – potraviny denní spotřeby jsou v „temných koutech“, tedy tam, kam byste jinak asi vůbec nejela. Po cestě navíc minete spoustu lákavých nesmyslů, které koupíte, byť je vlastně vůbec nepotřebujete.
  • Uspořádání regálů – i ta nejkratší cesta ke kase vede kolem zboží, které nepotřebujete. Zajímavé je i to, že v obchodě se nejčastěji chodí proti směru hodinových ručiček a zatáčky jsou levotočivé. Zákazníkům je to prý příjemnější.
  • Velikost nákupních vozíků – čím větší, tím více toho do něj naházíte. Když je totiž poloprázdný, máte podvědomě pocit, že cesta do obchodu byla zbytečná.
  • Pyramidy zboží v akci – pozor, mnohdy vůbec nejde o výhodnou nabídku, jen to tak opticky vypadá.
  • Menší balení – všimla jste si, jak se v poslední době zmenšily některé jogurty, čokolády, či rohlíky? Cena sice zůstala stejná, ale vy si za stejnou hodnotu kupujete méně.
  • Příjemná vůně – umělé vonné esence povzbuzují k nákupu. To platí například v oddělení pečiva.
  • Baťovské ceny – jakmile zboží končí devítkou, vypadá prostě levnější, než si myslíte.