Lidé sami rozhodli, kde Bertíci pomohou a udělají radost

Lidé rozhodli, kde Bertíci pomohou

Komerční sdělení - Zákazníci hypermarketů Albert po celém Česku měli možnost hlasovat v kampani „Bertík pomáhá 2017“ o projektech na podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Hlasování je u konce, boxy jsou uzavřené a hlasy sečtené. Lidé sami zvolili projekty, které Nadační fond Albert finančně podpoří. Při hlasování vhodili do boxů celkem přes půl milionu Bertíků.

O přízeň a hlasy zákazníků se ve 34 regionech po celé České republice utkaly vždy dva místní projekty. Projekt, který v daném regionu získal více žetonků Bertík, získá od Nadačního fondu Albert 55 tisíc korun na podporu svých aktivit. Druhý projekt obdrží částku 35 tisíc korun. „Kampaň se letos setkala s velkým zájmem ze strany veřejnosti. Celkem zákazníci vhodili do boxů 523 300 Bertíků. Velmi nás podpora těší, protože svědčí o tom, že lidé nejsou lhostejní ke svému okolí a chtějí jej měnit k lepšímu,“ říká Petra Režná, programová manažerka Nadačního fondu Albert.

Největší zájem ze strany zákazníků získal projekt Centra J. J. Pestalozziho „Dům na půl cesty“, který připravuje mladé lidi z dětských domovů v okolí Havlíčkova Brodu na samostatný život. Projektu zákazníci přidělili celkem 26 tisíc žetonků. „Díky Bertíkově pomoci můžeme klientům nabídnout terapeutickou pomoc, aby měli šanci vyrovnat se s traumaty z dětství a mohli být v životě úspěšnější. Vážíme si zájmu fondu o svět sociálně znevýhodněných mladých lidí i o práci neziskovek. Společně usilujeme o totéž – pomáhat těm, kteří se většinu života cítí více opuštění a méně milovaní než většina z nás,“ říká Zuzana Tvrdíková z Centra J. J. Pestalozziho v Havlíčkově Brodě.



Radost z výsledků hlasování však měli pracovníci i klienti neziskových organizací ze všech koutů České republiky. U všech panovalo nadšení z projevené přízně zákazníků a vědomí, že lidé z jejich bezprostředního okolí chtějí svět měnit k lepšímu.

„Mohu si splnit své sny?“ parafrázuje název tamního projektu pracovnice Dětského domova Potštejn Kateřina Süsserová. „Teď už mohu, protože se našli lidé, kteří pochopili a pomohli. Investice do vzdělání se jednou vrátí nám všem. Děkujeme za naše děti.“

Kampaň „Bertík pomáhá 2017“ navazuje na oblíbený projekt „S Bertíkem za dětským úsměvem“, který slavil úspěch v prodejnách Albert v letech 1999 –2012 a za tuto dobu podpořil stovky charitativních projektů částkou převyšující 80 milionů korun. Do letošní kampaně se přihlásilo celkem 120 lokálních organizací, mezi nimiž nechyběly dětské domovy i nejrůznější charitativní instituce. Nadační fond Albert na základě hlasování zákazníků rozdělí částku 3 700 000 korun.

čtenářů si právě čte tento článek