Komunikace je základ nejen vztahu

Komunikace je základ nejen vztahu

Už se vám někdy stalo, že jste byli v cizí zemi a najednou jste se museli domluvit, aniž byste mluvili danou řečí? Jak jste si poradili? Od běžných věcí, jako je nákup v supermarketu, po zátěžovější, jako je rozhovor se šéfem, musíme umět komunikovat tak, abychom co nejlépe sdělili, co potřebujeme.

V prvním dni reality show Pekelná značka, který měl název: Komunikace, bylo dvanáct soutěžících vysláno do centra Prahy, aby otestovali právě své umění komunikovat. Dostali sklenici vody, kterou museli do půl hodiny prodat za co nejvyšší cenu!

A nebylo to vůbec jednoduché.

Představte si, že jste to vy, kdo jde po ulici a musí druhým prodat něco tak obyčejného, jako je voda ve sklenici. Je těžké si představit, co byste asi říkali, a možná by přišel i strach.

Někteří soutěžící ho měli.

Lékařka Jarmila, bubeník Tokhi, majitelka penzionu Iveta, propagátorka nordic walkingu Ivana, longboardista Jiří, firemní konzultant Tomáš, tvůrce videí Jiří, maminka na mateřské Martina, provozovatelé psí školy Kelbelovi, tvůrci virálních videí bratři Zoufalí, kadeřnice Jana nebo kuchařka Marie; každý se zhostil úkolu dle vlastní strategie.

Jiří Daněk zapojil kreativitu a koupil potencionální kupující i květinu.Nastalo koktání, chyby, nepříjemné situace, kdy je kolemjdoucí odmítli, ale i neuvěřitelně povedené momenty, kdy se hlavně ženy zapřely a ukázaly, co v nich doopravdy je.

Úkol, který se zpočátku zdál téměř nemožný, nakonec vyzkoušeli všichni soutěžící - některé strategie se prokázaly být úspěšnými a jiné naprosto selhaly.

Co se z jejich dopoledne můžete naučit i vy?

1. Nemusíte být extroverti, abyste byli schopni prodat svůj produkt a komunikovat s okolím. I introvertní povahy tento úkol zvládly na jedničku a odnesly si klíčové ponaučení, že se nemusí bát oslovit nové zákazníky. A když jeden odmítne, další se může chytit. Důležité je nebát se vystoupit z komfortní zóny a začít komunikovat.

2. Buďte upřímní a nepokoušejte se používat laciné reklamní triky. Soutěžící, kteří se snažili upoutat pozornost „léčivou“ nebo „zázračnou“ vodou, nebyli příliš úspěšní. Když je možné prodat na Václavském náměstí sklenici vody, je možné prodat cokoli.

3. Oslovujte i mimo „svou“ cílovou skupinu. Pokud budete čekat na člověka, který se vám na první pohled „hodí“, nemusíte se dočkat. Třeba vás překvapí, koho všeho zaujmete.

Soutěžící dokázali, že nezáleží na tom, co nabízíte, jestli jste uzavřenější nebo otevřenější povahy, nebo jestli jste maminka na mateřské, úspěšná lékařka nebo kadeřnice. Jde o to se nebát a zkusit to. Vykročit ze své komfortní zóny a oslovit. Nikdy nevíte, co z toho může být.

Šanci být úspěšní máme totiž my všichni. Už teď.

Jana Menšíková uspěšně prodává sklenici vody za částku 100 Kč.

 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek