Jak přežít předvánoční večírky

A je to zase tady. Krásný předvánoční čas lemovaný večírky a oslavami, kde alkohol teče proudem a kdo nepije, trhá partu, a to se zkrátka nedělá.

Večírky partu utužují. Jednou za týden to jde, ale když se sejdou dva tři večírky týdně a jde to tak celý listopad a prosinec… Kdo by po takové smršti nebyl zralý na blázinec, oddělení protialkoholní? Jen hodně silná povaha. A to většina z nás není, takže se alespoň musíme pokusit následky alkoholu zmírnit a nějak ten divoký čas přežít s co nejmenšími následky.

Základní rada zní nepít! Tento článek je určen ale pro ty ostatní, pro ty odvážné a nerozvážné.

Na kocovinu se nedá vyzrát, ale existuje několik triků, jak ji zmírnit. Nejdůležitější je „předvečírková“ příprava, protože když se, jak se lidově říká, ožerete jak Dán, bude kocovina adekvátní, tedy jako Grónsko.

Sekt_Večírek

Předvečírková příprava

  • Nikdy nepít na lačno. Rozhodně se vám ale vyplatí si před plánovaným popíjením dát pořádné, nejlépe mastné jídlo. Česká klasika knedlo, vepřo, zelo nebo vepřové výpečky jsou pro to ideální. Jídlo pomůže vstřebat alkohol.
  • Buďte odpočatí. Unavený organismus se s alkoholem vyrovnává špatně, proto si jděte včas lehnout.

Večírek: Akce!

  • Když pijete, jezte. Nežinýrujte se, na večírku jezte, uzobávejte, pohoštění je určeno vám.
  • Doplňujte tekutiny. Alkohol váže vodu, proto při jeho konzumaci dochází k dehydrataci. Mezi alkoholickými nápoji si dopřejte vždy sklenici vody nebo minerálky.
  • Nemíchejte! Rozhodněte se, na co máte chuť – zda na pivko, víno, nebo koktejly a toho se držte po celý večer.

Večírek

Než jdete do hajan

  • Před usnutím vypijte alespoň půl litru vody, nebo nesycené minerálky. Další půllitr si postavte vedle postele, a když se probudíte, zase pijte.
  • Vezměte si vitamín C a B-komplex. A ráno zase, nebojte se několikanásobně překročit denní dávku.

Bolavé ráno

  • Pokud jste dodržela předchozí zásady, mělo by se to ráno projevit o poznání menší kočkovitou šelmou na rameni.
  • Nalijte do sebe další půllitr vody.
  • Stoupněte si na 20 minut pod sprchu, nebo se naložte do vany. Voda rozproudí krevní oběh, což pomůže rychlejšímu odbourávání alkoholu. Doplňte minerály, třeba v tabletách.
  • Pořádně se nasnídejte. Jak jsme už psali, jídlo naváže zbytkový alkohol.
  • Vyhýbejte se kofeinu. Nelijte do sebe kávu ani jiné kofeinové nápoje. Kofein odvodňuje podobně jako alkohol. Navíc překyseluje žaludek.
  • Pohyb! Pohyb rozproudí krevní oběh a podpoří metabolismus. Pokud to zvládnete, jděte na procházku nebo se cestou do práce alespoň půlhodinku projděte.

Pokud budete vymetat jeden večírek za druhým, samozřejmě to váš organismus oslabí. Snažte se proto o víkendu vyrazit do přírody na pořádnou túru. Odpočinek u televize vám moc nepomůže, potřebujete zlepšit kondici a k tomu je nejlepší čerstvý vzduch a pohyb. Abyste se očistili od zbytků jedů v těle a připravili se na další pracovně – zábavní týden.

Při pití nejvíce dostávají zabrat játra. Proto není od věci nasadit nějakou detoxikační kůru. Nechte si poradit v lékárně, nějaké dvě tři stovky na měsíc vás nezabijí a bude vám líp. Výborný je ostropestřec mariánský, který pomáhá k detoxikaci a regeneraci jater. Ten můžu doporučit z vlastní zkušenosti.

A na závěr? Snad jen: Zdar a sílu (nehledej v chlastu)! Ať vám játra nevibrují. :-)

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Vánoce v kanceláři

Vánoce se blíží a vám je jasné, že aspoň nejbližší kolegy je třeba obdarovat. Máme pro vás tipy, které vnesou do vaší kanceláře lehce sváteční…

Akční letáky