Čína, pizza... Nejčastější jídla v práci – jak vám škodí?

Také patříte mezi ty, které raději, než by šly na oběd, si jídlo donesou do práce? Víte, jaká jsou ta nejčastější? Přinášíme vám jejich přehled!

Nošení jídla do práce, nižší spotřeba toaletního papíru, menší prodej novin, časopisů a květin – to jsou podle průzkumů mezinárodní reklamní sítě BBDO výsledky ekonomické krize. I když se řady lidí zatím výrazněji nedotkla, podvědomě prý šetří – a jednou z hlavních věcí, na kterých se uspořit dá, je jídlo. A tak se pomalu začíná zvyšovat počet těch, kteří do práce dorážejí s kastrůlkem, nebo s jídly z rychlých občerstvení. My vám přinášíme přehled těch nejčastějších z nich!

1. Čínská polévka/ čínské instantní nudle

Výhody: Nízká cena - pořídíte je již od 2 Kč a rychlá příprava.
Nevýhody: Obsahují velké množství glutamanu sodného, a proto nejsou pro častou stravu příliš vhodné. Hrozí také vznik alergické reakce.
Tip Kafe.cz: Pokud je to možné, raději si připravte vlastní těstoviny, ideálně celozrnné. Stačí je večer uvařit, dát do lednice a v práci ohřát. Doma si na ně můžete připravit i jednoduchou a rychlou omáčku z cibule, česneku, koření a rajčat.

2. Rohlík se salámem/sýrem

Výhody: Rychlá příprava, zápachem z jídla neobtěžujete kolegy. Můžete se najíst, aniž byste přerušila práci.
Nevýhody: Studená strava každý den rozhodně není ideální. Navíc z rohlíku se salámem či sýrem do těla nedostanete potřebné živiny, bílkoviny, ani vitaminy.
Tip Kafe.cz: Studený oběd občas tělu nezaškodí, ale zkuste jej doplnit alespoň porcí zeleniny či ovoce.

3. Hamburger a hranolky

Výhody: Pokud máte fast food v blízkosti práce, můžete si toto jídlo donést ještě teplé. Hamburger navíc obsahuje některé vitaminy skupiny B, železo, zinek a měď.
Nevýhody: Vysoká kalorická hodnota, vysoký obsah soli a nezdravých tuků. Pokud tuto stravu konzumujete často, hrozí vyšší riziko infarktu a rakoviny tlustého střeva.
Tip Kafe.cz: Chodíte-li si pro jídlo do fast foodu, raději zvolte zeleninový salát s kousky kuřecího masa.

4. Pizza

Výhody: Podle nejnovějších výzkumů snižuje konzumace pizzy riziko infarktu, a to až o 22 %. U těch, kteří pizzu jedli víc než dvakrát týdně, až o polovinu.
Nevýhody: Celá pizza obsahuje i přes 1 700 kalorií (záleží na tloušťce těsta i náplni), což je více než denní doporučený příjem. Určitě tedy nejde o jídlo na udržení štíhlé linie.
Tip Kafe.cz: Vybírejte vždy pizzu s co nejtenčím těstem a s co nejzdravější náplní.

5. Smažený sýr

Výhody: Sýr je cenným zdrojem bílkovin,
Nevýhody: Ve smažené formě je sýr těžký a nezdravý – zvlášť, pokud se dělá v množství přepáleného tuku, jako v některých rychlých občerstveních. Pokud si jej dáte s hranolkami a tatarkou, stává se kalorickou bombou.
Tip Kafe.cz: Rozhodnete-li se pro smažený sýr, raději si jej dejte s bramborem a bez tatarky či kečupu.

Jídlo s sebou? Raději vlastní!

Pokud se rozhodnete pro nošení jídla do práce, raději si připravte vlastní, které si v mikrovlnce ohřejete. Budete tak zaručeně vědět, co jíte. Ideální jsou těstoviny, rizoto, nebo saláty, které nejsou nijak nepříjemně aromatické, jsou syté a snadno se ohřívají. Přípravou vlastního jídla navíc ušetříte nějakou stokorunu měsíčně…

Kafe.cz zjistilo:

  • Někteří zaměstnavatelé nevidí rádi nošení jídel do práce a dokonce je zaměstnancům zakazují. Hlavním důvodem je většinou fakt, že pachy z ohřívaného jídla obtěžují je i kolegy.
  • Například ve Velké Británii je nošení jídla do práce normální jev. Jídlo v restauracích je tu totiž nepoměrně dražší.

Jaké jídlo si nosíte do práce vy?

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky