Jaká vlastně malá Petra (narozená 1979 na severní Moravě) byla? Nervózní, stydlivá a mezi spolužáky hlavně vysoká „Eiffelovka“. Milovala filmy s Audrey Hepburnovou nebo Julií Robertsovou – a úsměv má podobný jako ony, prostě okouzlující. Petra si už brzy navrhovala a šila šaty, dokázala podle časopisu rychle okopírovat střih.

Z Karviné až na konec světa

Když myslela na módu profesně, nikdy ji nenapadlo slovo modelka. Vydala se ale s kamarádkou do Ostravy na konkurs pro nové tváře, umělecké talenty, mimo jiné i modelky. Petra uspěla. To ještě nikdo z rodiny netušil, že ji v zámoří čeká budoucnost, připomínající jízdu na toboganu. Podepsala smlouvu s agenturou, ke studiu jí přibyl nový „předmět“, modeling. Jednou jí poslali na výjimečný casting, modelingová agentura Elite hledala Tvář roku, českou soutěž pro rok 1996 Petra vyhrála, bylo jí patnáct, a tak vyrazila poprvé sama přes hranice, do francouzské Nice mezi sedmdesát soutěžících - do finále se nedostala. Od okamžiku, kdy viděla první přehlídku s topmodelkami, se chtěla modelingem zabývat. Následovaly dva roky, prožité ve zběsilém rytmu, kdy stíhala nejen střední školu, ale také četné castingy…

První sukcesy

Průlom v sázce na krásu nastal, když o ni v Miláně projevila zájem jedna modelingová agentura. Petru nečekal raketový start, kráčela po kariérním žebříčku pomalu a vytrvale. Až po pár letech ji objevila americká agentura Next a modelka najednou pracovala pro světově proslulé značky Max Factor, Cartier, La Perla, Pantene, Lancester a Victoria Secret. To už Petřin půvab zdobil časopisy Elle, Vogue, Harper´s Bazaar, nebo Marie Claire. Během své kariéry spolupracovala se světovými fotografy, jako jsou Mario Testino, Gilles Bensimon, Walter Loos nebo Vincent Peters. Famózní úspěch však získala Němcová (24 let) až v prvních letech nového tisíciletí… Její půvaby v plavkách ocenila porota prestižního časopisu Sports Illustrated titulem Model roku 2003. A získala prestižní titulní stranu! Půvabná Petra byla přitažlivá pro obě modelingové kategorie: tisk i reklamu, narostla slovansky sošná a klasicky krásná - proto držela přísnou dietu, přes den jedla balíček krekrů a k večeři třeba jen talíř rýže s mořskou solí. Pak přešla na bílkoviny a zeleninu a v Paříži následovala ovocná dieta. Dělala všechno, aby zhubla. Až později si Petra vypracovala stravovací režim a jak tvrdí, jí rozumně, stravuje se dobře. Její dnešní míry jsou ale poněkud tabuizovány, hovoří se dokonce o opakovaných kosmetických zákrocích.

Sedmá vlna smetla lásku…

Konečně se její kariéra naplno rozběhla: pózování pro Elle, pro žádanou kosmetickou firmu Clarins – focení pro Sports Illustrated. „Neměla jsem ani tušení, že každoroční číslo s plavkami je ta nejprestižnější možná zakázka,“ přiznává Petra. Obálka znamenala na 100 % skok vzhůru v její kariéře. New York začala brát jako hlavní stan a před ní byla jen práce. Stala se workholikem. Až později, v Paříži, se Petra Němcová setkala s britským fotografem Simonem Atleem. V ten den skončili u společné večeře. Poprvé se políbili po měsících od prvního setkání, v Londýně, a oba rychle zjistili, že jsou spřízněné duše. Zamilovaný pár oddělil až úder vln tsunami (Vánoce 2004). Svět obletěly snímky modelky, která přežila smrt ve vlnách běsnícího moře. Po své zkušenosti Petra založila nadaci "Happy Hearts Fund", orientující se na děti, které se zaměřuje na vzdělání dětí v zemích postižených přírodními katastrofami a trvale udržitelné projekty. V roce 2006 vyšla její monografie s názvem "Vždy s láskou". Petra – modelka si ke spolupráci přizvala zkušenou publicistku, Jane Scovelovou.

Z rubriky móda do společenské a zpět?

Petra se po zdlouhavém léčení uzdravila a mohla pracovat (v tuzemském kontextu jde o několikaletý kontrakt s firmou Alo). Víc než o jejím profesním životě se začínalo mluvit o mužných náručích, ve kterých se objevovala. Její partnerský život začaly propírat společenské rubriky světových časopisů. Po zpěvákovi Jamesi Bluntovi se objevovali po jejím boku herci, také Bruce Willis nebo Sean Penn. Petra zasvítila na premiéře druhého dílu Sexu v městě (2010), kam dorazila sama. Nenechavý bulvár se jí zřejmě začal zajídat. Petra jde zkrátka stále dál, v Americe pochytila kromě silného přízvuku i všudypřítomné motto zůstat v pohodě za každých okolností.

Extra tip KAFE.cz

Bližší informace o činnosti nadace Petry Němcové "Happy Hearts Fund" najdete na www.happyheartsfund.org. V České a Slovenské republice ji zastupuje agentura Unique One.

Přečtěte si také:

Topmodelka Petra Němcová: Vařím málo, ale ráda!