Nástup byl pozvolný

Nástup popularity blogů byl, jak to v Čechách bývá se všemi novinkami, které přicházejí zvenčí, velice pozvolný. Většina uživatelů internetu, zejména z řad starší a střední generace, neměla o existenci blogů nejmenší tušení. Do té doby, než se začalo stávat, že jsme při zadání nějakého klíčového slova do vyhledávače narazili na jakési „zvláštní stránky se zvláštní adresou“ – na blog.

Kvalita českých blogů vzrostla

Ano, také kvalita blogů se zvyšovala pozvolna a ještě donedávna ji až na několik výjimek nebylo možné s kvalitou zahraničních blogů vůbec srovnávat. Během posledních několika let se však situace výrazně změnila. Počet blogů, které získaly na profesionalitě, rapidně narostl. Čtenáři zde konečně mohou číst hodnotný a zajímavý obsah, potěšit své oči fotografiemi, které se svou kvalitou blíží profesionálním fotografiím a také sledovat zajímavá videa. Naše společnost byla obohacena o nový komunikační nástroj, který se brzy rozšířil i do komerční sféry. Celá řada firem začala s blogerkami spolupracovat právě proto, že si uvědomila, že svým působením ovlivňují čtenáře.

Co však bylo hlavní příčinou profesionalizace blogů? Cílevědomost blogerek (psaní blogů se věnuje především dámská část populace)? Nebo to, že se „vlastnictví“ blogu stalo mezi mladými lidmi in? Či snad rostoucí ohlas čtenářů? Vše má na tomto úspěchu svůj podíl. Hlavní strůjce celého dění však stojí v pozadí. Prozíravá žena, která od začátku věřila českým blogům a začala zprvu velmi nenápadně pracovat na jejich profesionalitě. Michaela Derynková nejprve založila portál www.Blogerky.cz, který umožnil autorkám blogů, aby spolu mohly komunikovat, sdílet své zájmy, vzájemně se inspirovat, ale také soutěžit a své blogy dále prezentovat českým čtenářům.

Od Blogerek k Blogerce

To se podařilo. Blogerky.cz dnes patří mezi vyhledávané portály navštěvované nejen samotnými autorkami blogů, ale také jejich čtenáři, kteří zde najdou mimo jiné přehled nejlépe hodnocených blogů a velkou inspiraci těch nových.

Dalším úspěchem byl v roce 2013 vznik projektu Blogerka roku, jehož první ročník dal široké veřejnosti najevo, že blogerky jsou celebritami dnešní doby, které pro nás vytvářejí hodnotný obsah, inspirují nás, dokážou celé řadě čtenářů poradit a zaslouží si proto ocenění. Ocenění získaly vítězné blogy v pěti kategoriích, Beauty, Fashion, Food, Life a Objev Roku a o jejich umístění rozhodovali z velké míry samotní čtenáři prostřednictvím svých hlasů. Blogy s nejvyšším počtem hlasů byly nominovány a poté z nich porota vybírala vítěze, kterým na finálním slavnostním galavečeru za účasti sponzorů, příznivců české blogové scény a dalších hostů předala ceny.

Blogerka roku 2014

První ročník Blogerky roku www.blogerkaroku.cz vzbudil velký ohlas nejen v oblasti blogosféry, tedy mezi blogerkami a jejich čtenáři, ale i na poli mediální scény. Vše ale nasvědčuje tomu, že ohlas druhého ročníku, Blogerky roku 2014, bude ještě silnější. Během prvních dnů hlasování přišly tisíce hlasů, byla nominována spousta skvělých blogů a rozrostl se jak počet kategorií (přibyla šestá kategorie Video Blogerka roku), tak skupina partnerů projektu.

Jak to celé dopadne? Které blogerky se stanou vítězkami? Toť otázka, na kterou budeme znát odpověď až v listopadu, kdy na finálovém večírku moderovaným Ondrou Vodným, moderátorem Evropy 2, která je letos hlavním mediálním partnerem celé akce, uslyšíme verdikt z úst členů poroty.

Jedno je ale jisté, nezávisle na tom, které blogy zvítězí, úroveň českých blogů dosáhla světové úrovně a najde se nemálo aspektů, ve kterých ji dokonce předčila.