Jak na muže v přechodu

Zdroj: Profimedia.cz

Koupil si Váš otec nový kabriolet, ačkoliv třicet let jezdil ve staré škodovce? Váš partner začal nosit kšiltovku opačně? Nedivte se.

To je pro muže v přechodu naprosto typické. První příznaky se zpravidla začínají projevovat kolem padesátky.

Nejen ženy, ale i pánové tvorstva bojují s výkyvy hormonů. Dlouhá léta se předpokládalo, že se období přechodu týká pouze žen. Lékaři však zjistili, že také muži často trpí podobnou změnou. Takzvaná andropauza však nemá tak výrazné příznaky, jako klimakterium u žen.

Co se u mužů děje?

Stejně jako u žen produkuje mužské tělo od určitého věku méně sexuálních hormonů. Následkem toho klesá libido, tloustne břicho a ubývá svalové hmoty. Lékaři doporučují změnit životní návyky, začít sportovat a dbát na zdravou výživu.

Kafe.cz zjistilo

  • Jak poznat, že je partner v přechodu
  • Postupně klesá jeho libido a zájem o sex. Přibývají problémy s erekcí.
  • Ubývá jeho pracovní výkonnost a také sportovní výkony už nejsou, co bývaly. Mnoho mužů onemocní osteoporózou.
  • Vypadávají mu vlasy.
  • Mizí mu svalová hmota a přibývá objem břicha.
  • Muži jsou nezvykle hodně podráždění, trpí depresí a bojují s návaly potu. Hučení v uších patří mezi další symptomy.
  • K tomu všemu se přidává pocit únavy, zvýšená potřeba spánku nebo naopak nespavost.

Muž v přechodu

Jak se bránit mužskému přechodu

Hormonální léčbou

Také pánové mohou zmírnit příznaky andropauzy hormonální terapií. Tu ale může předepsat výhradně odborný lékař. Ovšem dostat muže k doktorovi nemusí být zrovna jednoduché.

Sportem

Vytrvalostní sporty, posilování, fitness, wellness a plavání zlepšují tělesný pocit a zvyšují sebevědomí. Svalstvo zesílí, tělo se vytvaruje a zmizí vypouklé břicho. Díky tomu opět stoupne atraktivita muže a radost ze života. Zkuste proto svého partnera nenápadně přimět k nějaké tělesné aktivitě.

Skoncováním s nedostatkem testosteronu

Relaxační trénink odbourává stres a redukuje pokles testosteronu. Ale také hodně smíchu stimuluje produkci hormonu štěstí. Ne nadarmo se říká, že smích léčí. Párkrát denně partnera rozesmějte.

Změnou stravovacích návyků

Jak na to? Omezit bílkoviny na maximálně 40 až 50 gramů denně a snížit konzumaci živočišného tuku. Vypít tři litry tekutin každý den. Lykopen neboli lapač radikálů, obsažený v rajčatech pomáhá předcházet rakovině prostaty, mrkev a celer zvyšují mužskou sílu. Svému partnerovi můžete velmi pomoct vhodnou skladbou jídelníčku.

Jedno pivo …

Tomu asi stěží zabráníte. Šťáva z ovoce či zeleniny je však nejen zdravější, ale působí na organizmus regenerativně.

Tip Kafe.cz

Připravte denně partnerovi půl litru namixovaného džusu z čerstvě vylisovaného celeru, mrkve a jednoho jablka. Ten je pro muže v přechodu tím nejlepším!

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Jak (ne)oslavit s kolegy Vánoce

Období vánočních večírků je tady. A s nimi i oslavy, na které často nemáte ani pomyšlení. Jaké mnohdy příšerné oslavy vás čekají? A neuděláte lépe,…

Akční letáky