Zpevněte svaly rukou a vyzrajte na nevzhledný třesoucí se lalok

Více fotografií k článku:
20 fotografií

Povolené svaly na pažích moc parády nenadělají a pod dlouhé rukávy je nemůžete schovávat věčně. Zaslouží si stejnou pozornost jako břicho nebo zadek. Pokud se jim budete věnovat, už nikdy se nebudete stydět při mávání dítku odjíždějícímu na školu v přírodě, vaše paže se už zkrátka nerozklepou jako čerstvý sulc. 

To, že se stokrát opakovaná slova stanou pravdou, platí u nadměrné konzumace mouky a cukru. Nadýchané koblížky vás sice zavedou do chuťového nebe, ale sacharidy a tuky z nich se usadí na těch nejméně žádoucích místech. S nevyváženým jídelníčkem nikdy nedosáhnete dobrých výsledků.

Záhul pro celé tělo

Hubnout nebo tvarovat jen jednu část těla jednoduše nejde, vždy se musí zapojit celé tělo. Zaměřit se pouze na povolené paže nebo vnitřní stranu stehen, bude bez efektu. Tím, že dáte do pohybu celé tělo, se častěji aktivují i malé a hluboko posazené svaly. Ruce fungují jinak než břicho nebo hýždě, které se dají pravidelným cvičením zlehka vytvarovat. Potřebují častý pohyb a redukci tuku.

Kliky

Nejúčinnějším cvikem jsou kliky ve všech svých obměnách. Hezký tvar pažím dají i vysportovaná ramena a horní část zad, při klicích zapojíte všechno.

  • Klasické kliky (můžete být opřená o kolena) - dlaně položte těsně vedle těla na úroveň bradavek, lokty tlačte k tělu a ramena dolů. Zatněte břicho a hýždě a pomalu se spouštějte k zemi, vydržte a stejným tempem nahoru do výchozí pozice.
  • Tricepsové kliky -  ruce spojte palci pod hrudníkem, lokty tlačte k tělu, ramena dolů. Opět zatněte břicho a hýždě a pomalu klesejte dolů a zpět.
  • Kliky se židlí - rukama se opřete o sedák a pomalu se spouštějte k zemi. Záda se nesmí prohýbat, ale zůstávají rovná. Pomalu se zvedejte do výchozí pozice.

Těžká váha

Zapomeňte na mýtus, že silový trénink nebo olympijská činka z vás udělají mužatku. Díky vyšší zátěži zapojíte svaly, které doposud měly pohov a brzy uvidíte výsledky při tvarování. Nebojte se vah vysoko nad 5 kilogramů, které pro ženy představují strop, závěsných systémů, kruhů, hrazd nebo medicimbaly. Při každém cviku ale mějte na paměti, že pracuje celé tělo, pokud budete zapojovat jen ruce, nejen, že nedosáhnete závratných výsledků, ale jste blízko úrazu, kdy můžete přetížit záda nebo si utrhnout celý sval. Trenér nebo zkušený sparring parťák se do začátku bude hodit.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek