Víte, jak nejlépe spalovat tuky?

Víte, jak nejlépe spalovat tuky?
Víte, jak nejlépe spalovat tuky?
Zdroj: Thinkstock

Potřebujete se zbavit přebytečných tukových polštářků? Je potřeba se hýbat…ale správně. Nevíte, jak na to? Kafe.cz vám poradí.

Ženy většinou nepotřebují mít velké a objemné svaly jako muži, spíše je to nežádoucí. Chtějí jen zpevnit tělo a spálit přebytečné kalorie. Na svoje nedostatky myslíme nejčastěji právě před létem.

A jaký pohyb je pro nás tedy nejlepší:

  1. pro ženy je vhodnější dlouhodobý pohyb, při kterém dochází zhruba po 20 - 30 minutách ke spalování tuků a spíše se rýsuje svalstvo namísto nárůstu jeho objemu
  2. dávejte si pozor, aby byl pohyb efektivní…při malé aktivitě může docházet jen k velmi malému spalování tuků a při nadměrné zase k žádnému
  3. důležitá je tedy pravidelnost, správná intenzita a dlouhodobost
  4. takovému pohybu se říká pohyb aerobní (někdy též vytrvalostní nebo kondiční)
  5. pro lepší výsledky kombinujte aerobní pohyb s lehkým posilováním, které zpevní problémové partie

Kafe.cz říká:

  • Nemusíte se mučit na rotopedu nebo snad chodit denně na zumbu. Spalovat můžete i běžnými aktivitami. A ty jsou velmi účinné a v mnoha případech zadarmo.

Chůze:

Pro člověka nejpřirozenější a také nejefektivnější pohyb pro spalování tuků. Vystupte na cestě do práce i z práce o pár zastávek dál a projděte se. Procházejte se po večerech s partnerem nebo si pořiďte pejska.

Schody:

Taková malá posilovna přímo doma. Denně několikrát vystoupejte po schodech nahoru i dolů. Ještě lépe s těžkými taškami s nákupem.

Domácí práce:

Takové běžné vytírání nebo luxování či utírání prachu, do kterého se nám rozhodně nechce, může s našimi těly udělat divy. Věnujte se takovým pracím alespoň dvě hodiny týdně a máte napůl vyhráno.

Jízda na kole:

Teplo přímo láká k tomu jezdit na výlety s dětmi. Sedněte tedy na kolo a začněte spalovat. V přírodě a ve dvou to jde vždycky jako po másle.

POZOR!

Při spalování tuků je potřeba si udržet správnou tepovou frekvenci. A jak ji vypočítat? Stačí použít následující vzorec:
(220 – váš věk) = MTF (maximální tepová frekvence)
Ideální je tedy vypočítat si 60 – 75 % z MTF a v takové frekvenci se udržovat.

Různé typy cvičení

Pro samotáře:

  • chůze, běh, veslařský trenažér, krosový trenažér, jízda na in-line bruslích, vacushape

Pro kolektivce:

  • zumba či jiný tanec, aerobik, bosu, jumping, H.E.A.T., power jóga

 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky