Víte, jak nejlépe spalovat tuky?

Víte, jak nejlépe spalovat tuky?

Potřebujete se zbavit přebytečných tukových polštářků? Je potřeba se hýbat…ale správně. Nevíte, jak na to? Kafe.cz vám poradí.

Ženy většinou nepotřebují mít velké a objemné svaly jako muži, spíše je to nežádoucí. Chtějí jen zpevnit tělo a spálit přebytečné kalorie. Na svoje nedostatky myslíme nejčastěji právě před létem.

A jaký pohyb je pro nás tedy nejlepší:

  1. pro ženy je vhodnější dlouhodobý pohyb, při kterém dochází zhruba po 20 - 30 minutách ke spalování tuků a spíše se rýsuje svalstvo namísto nárůstu jeho objemu
  2. dávejte si pozor, aby byl pohyb efektivní…při malé aktivitě může docházet jen k velmi malému spalování tuků a při nadměrné zase k žádnému
  3. důležitá je tedy pravidelnost, správná intenzita a dlouhodobost
  4. takovému pohybu se říká pohyb aerobní (někdy též vytrvalostní nebo kondiční)
  5. pro lepší výsledky kombinujte aerobní pohyb s lehkým posilováním, které zpevní problémové partie

Kafe.cz říká:

  • Nemusíte se mučit na rotopedu nebo snad chodit denně na zumbu. Spalovat můžete i běžnými aktivitami. A ty jsou velmi účinné a v mnoha případech zadarmo.

Chůze:

Pro člověka nejpřirozenější a také nejefektivnější pohyb pro spalování tuků. Vystupte na cestě do práce i z práce o pár zastávek dál a projděte se. Procházejte se po večerech s partnerem nebo si pořiďte pejska.

Schody:

Taková malá posilovna přímo doma. Denně několikrát vystoupejte po schodech nahoru i dolů. Ještě lépe s těžkými taškami s nákupem.

Domácí práce:

Takové běžné vytírání nebo luxování či utírání prachu, do kterého se nám rozhodně nechce, může s našimi těly udělat divy. Věnujte se takovým pracím alespoň dvě hodiny týdně a máte napůl vyhráno.

Jízda na kole:

Teplo přímo láká k tomu jezdit na výlety s dětmi. Sedněte tedy na kolo a začněte spalovat. V přírodě a ve dvou to jde vždycky jako po másle.

POZOR!

Při spalování tuků je potřeba si udržet správnou tepovou frekvenci. A jak ji vypočítat? Stačí použít následující vzorec:
(220 – váš věk) = MTF (maximální tepová frekvence)
Ideální je tedy vypočítat si 60 – 75 % z MTF a v takové frekvenci se udržovat.

Různé typy cvičení

Pro samotáře:

  • chůze, běh, veslařský trenažér, krosový trenažér, jízda na in-line bruslích, vacushape

Pro kolektivce:

  • zumba či jiný tanec, aerobik, bosu, jumping, H.E.A.T., power jóga

 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky