Humanitární projekt Children´s Safe Drinking Water (CSDW), jehož hlavním cílem je boj s nedostatkem pitné vody v rozvojových zemích, přichází v současné době i do České republiky. Program, který je zaměřen na snižování počtu onemocnění a úmrtí následkem pití znečištěné vody, využívá speciálně vyvinutou nízkonákladovou technologii, kdy se voda čistí velmi jednoduchým způsobem.

Nyní i my máme příležitost pomoci zlepšit život dětí v Africe tím, že zakoupíme vybrané výrobky značek Pantene, Gillete, Camay, Wellaflex, Londa nebo Oral-B.

Tváří projektu pro Českou republiku se stala oblíbená divadelní a filmová herečka Dana Morávková.

„Jsem velmi ráda, že mohu osobně tento velmi důležitý projekt podpořit. Pro mě a myslím si, že pro většinu lidí, kteří nedostatek vody nikdy nepocítili, je obtížné představit si podmínky, v jakých děti v rozvojových zemích vyrůstají a jak je pro ně pitná voda vzácná. Nedostatek pitné vody vede k tomu, že každý den umírají na choroby spojené s konzumací kontaminované vody tisíce dětí. Je naší povinností pomoci. A nyní je to snazší než kdy předtím, stačí jen správně zvolit výrobek, který zakoupíte", říká Dana Morávková.

Více než čtyři tisíce dětí zemřou každý den v rozvojových zemích jen proto, že nemají přístup k nezávadné pitné vodě. Důvodem je skutečnost, že závadná voda způsobuje závažná průjmová onemocnění, což pochopitelně vede k ještě větší dehydrataci, a lidé tak následkem konzumace kontaminované vody umírají. Společnost Procter & Gamble (P&G) je odhodlána zlepšit životy lidí, zachraňovat dětské životy a poskytovat pitnou vodu co možná největšímu počtu lidí. P&G, jako autor a producent PUR balíčků, díky kterým se z kontaminované vody stává nezávadná a čistá voda, poskytuje nejen své odborné znalosti, ale i finanční podporu včetně lidských zdrojů, výrobních kapacit, výzkumu a prosazování tohoto globálního tématu. V roce 2004 se společnost spojila s různými organizacemi, aby společně vytvořily CSDW program, který šíří povědomí o tomto důležitém celosvětovém problému a umožnila tak i ostatním, aby přispěli k jeho vyřešení. K dnešnímu dni společnost P&G investovala do čištění pitné vody více než 25 miliónů amerických dolarů. Spolupracovníci projektu CSDW distribuují v postižených oblastech speciální balíčky PUR, které zajišťují čištění vody. Jeden PUR balíček může vyčistit až 10 litrů vody.

Dr. Greg Allgood (P&G) spolu se svým týmem cestuje do nejvíce postižených oblastí a názorně ukazuje, jak balíčky PUR správně používat. „Je to opravdu velmi jednoduché. Díky balíčku PUR může každý proměnit znečištěnou vodu na pitnou během půl hodiny. Vše, co potřebujete udělat, je vysypat obsah balíčku do desetilitrové nádoby s vodou, zamíchat a počkat pět minut, než se nečistoty usadí na dně. Pak už zbývá vodu jen přefiltrovat přes opravdu jednoduchý filtr, jakým je například čisté plátno. Po dvaceti minutách se takto upravená voda může bez jakýchkoliv následků pít. K dnešnímu dni byla víc než miliarda litrů znečištěné vody přeměněna na pitnou ve více než 40 zemích světa. Víme, že program funguje a naše ambice jsou vysoké. Do roku 2012 chceme vyčistit 3,5 miliardy litrů pitné vody.“ Vysvětluje Dr. Greg Allgood, který je rovněž uznávaným odborníkem na toxikologii.

Projekt může nyní podpořit prakticky každý, a to prostřednictvím nákupu vybraných výrobků kolekce Aqua, kterou představují značky Pantene, Gillette Venus, Gillette Satin Care, Wellaflex, Camay, Londa nebo Oral-B. Z každého prodaného výrobku daruje P&G fondu CSDW částku představující hodnotu (10 centů) jednoho sáčku PUR, což umožní čištění vody na jeden týden. Za jeden americký dolar lze poskytnout dostatek čisté vody jednomu dítěti na dobu 50 dnů. Už jen částka pouhých 7,50 USD, což je asi 150 korun, stačí na čištění vody pro jedno dítě na celý rok a za cca 30 dolarů, tedy 600 korun, si může jedna rodina čistit vodu po celý rok. Vzhledem k tomu, že člověk může bez vody vydržet pouhé 2 až 3 dny a poté nedostatek vody způsobuje závažnou dehydrataci i smrt, je částka potřebná k vyčištění vody naprosto zanedbatelná.

Společně uděláme více.

Soutěž - poslední možnost

Ještě do této neděle 23. srpna 2009 můžete soutěžit o 5 kosmetických balíčků.