Třídenní ovocná očista, po které zhubnete!

Třídenní ovocná očista, po které zhubnete!

Pročistíte organismus, odvodníte se, zbavíte se až tří kil. To slibuje třídenní dietní program, založený na konzumaci nízkokalorických jídel třikrát denně.

Je snadná, krátkodobá, finančně nenáročná a účinná. Třídenní ovocnou očistnou kúru je ideální držet alespoň dvakrát do roka. Tělo zbavíte toxinů, odlehčíte trávení, podpoříte činnost střev. Jedním z průkopníků této diety je americký léčitel, vizionář a prorok Edgar Cayce, který za svůj život vyléčil několik tisíc lidí. Svá zdravotní a stravovací doporučení publikoval na počátku 20. století v několika odborných studiích. Mimo jiné upozorňoval na efektivní třídenní očistný program sestávající z konzumace jablek. Každý den se jí šest až deset větších jablek, ideálně konzumovaných v době snídaně, oběda a večeře. K tomu se pije velké množství vody a bylinkového čaje a užívá se jedna lžička olivového oleje – ten pomáhá čistit játra od usazenin.

Pestřejší verze

Pokud vám představa, že budete tři dny po sobě jíst pouze jablka, není zrovna po chuti, nevěste hlavu. Francouzská dietoložka France Aubry jablečnou verzi rozšířila – kromě jablek povoluje jíst i jiné ovoce včetně banánů. Dopřát si tak můžete například jahody, kiwi, ananas, mango a další druhy. Naservírovat si je můžete v podobě ovocného salátu, hustého koktejlu (bez mléka) nebo je pojídat po kusech.

Správné rozložení

Ovocná dieta je ideální, potřebujete-li rychle „splasknout“, zlepšit trávení a pročistit střeva. Hodí se zejména v plesové sezoně nebo po bujaré narozeninové oslavě, kdy toho spořádáte více, než je zdrávo. Protože se ale jedná o silně jednostrannou dietu, při níž nepřijímáte důležité bílkoviny, nedržte ji déle než tři dny. Ráno si dopřejte raději sladší ovoce (banány, jahody), kyselé pomeranče nebo kiwi by mohly podráždit lačný žaludek. Ananas je pro změnu ideální večer, protože podporuje hubnutí. Důležité je, stejně jako u všech diet, myslet na pitný režim a vypít denně alespoň 2,5 litru tekutin.

UKÁZKOVÝ JÍDELNÍČEK

Denní energetický příjem by neměl překročit 700 kalorií.
1. den: snídaně - banán, svačina - 200 g hroznového vína, oběd - banán, 100 g ananasu, broskev, svačina - 2 kiwi, večeře - 200 g ananasu
2. den: snídaně - 200 g ananasu, svačina - jablko, oběd - 150 g hroznového vína, 2 kiwi, banán, svačina - 100 g jahod, večeře - 2 jablka, 2 broskve
3. den: snídaně - banán, kiwi, svačina - 200 g ananasu, oběd - 150 g hroznového vína, 2 jablka, svačina - 2 kiwi, večeře - 200 g ananasu

Mohlo by vás také zajímat: Týdenní dieta: Zhubněte s ovocem a zeleninou

čtenářů si právě čte tento článek