Staňte se předplatitelem našich časopisů
mojepredplatne.cz

Štíhlé a pevné paže (video)

Zdroj: Profimedia.cz

Loni se na Oscarech objevila Jennifer Aniston v šatech bez ramínek od Valentina, ale bez šperků a jiných doplňků. Největší ozdobou byly její pevné a štíhlé paže.

Stejně efektním doplňkem jsou krásné ruce pro Michelle Obamovou, která svými odhalenými rameny vzbudila zájem médií již několikrát. Jak se zbavit strachu z nošení ramínkových šatů a triček s krátkým rukávem? „Abychom dosáhli dobře vypadajících paží, nestačí jen shodit pár přebytečných kil. Je nutné také vytvořit si přiměřené svalstvo, které pažím zajistí tvar. Toho nelze dosáhnout jinak, než pravidelným posilováním,“ vysvětluje fitness instruktor Petr Mořkovský.

Cvik č. 1 - Triceps v prodloužení

Posaďte se na židli nebo na cvičební míč – tzv. overball. Činky ve výchozí pozici držíte za hlavou s lokty u uší. Pak pomalu narovnávejte ruce a zvedejte činky nad hlavu. Tento cvik opakujte cca patnáctkrát – podle toho, jak se budete cítit.

  Overball Overball Zdroj: Profimedia.cz

Tip Kafe.cz

Overball

Dechový a manipulační míč o průměru 26 cm. Má neklouzavý pružný povrch, je značně odolný proti zatížení. Je ideální cvičební pomůckou pro všechny věkové kategorie. Lze jej využít při cvičeních vyrovnávacích, kondičních, manipulačních, posilovacích i relaxačních.

Cena: 152 Kč (Dreamsport.cz)

Cvik č. 2 - Francouzský tlak

Bez přestávky plynule přejděte na další cvik. Lehněte si na matraci nebo karimatku s nohama mírně pokrčenýma v kolenou. Ruce s činkami zdvihněte kolmo k zemi a pak je pomalu pokládejte pokrčené v lokti za hlavu. Nedotýkejte se činkami země a vraťte se zpět do výchozí pozice. Proveďte cca pětadvacet opakování.

Činky Činky Zdroj: Profimedia.cz  

Tip Kafe.cz

Činky

Pro mírné vytvarování paží jsou vhodné činky o váze 0,5 až 2 kg. Neberte si těžší, pokud si nejste úplně jistá, že je zvládnete. Nezapomeňte, že chcete vypadat jako Jennifer, ne jako Arnold!

Cena: 189 až 319 Kč/pár (Sportfitness.cz)

Cvik č. 3 – Kick-back

„Tricepsový kick-back je oblíbený cvik k posílení dlouhé hlavy tricepsu, který ve svém tréninku používají zejména ženy,“ říká o následujícím cviku Petr Mořkovský. Uchopte činky a předkloňte se tak, aby horní část vašeho těla byla rovnoběžná se zemí. Soustřeďte se na to, abyste udržela rovná záda. Část paže nad loktem přiléhá k tělu, předloktí visí volně dolů. Cvik spočívá v pomalém zvedání ruky s činkou dozadu tak, aby ruce tvořily přímku s horní částí těla. Opět proveďte zhruba dvacet pět opakování.

Cvičení, Paže Cvičení, Paže Zdroj: Profimedia.cz

Cvik č. 4 - Bicepsový zdvih

Vezměte do rukou činky tak, aby dlaň ruky směrovala dopředu a držte ruce svisle dolů. Pak silou pokrčujte obě ruce směrem nahoru. Pozor na prohýbání se v zádech, pomozte si opřením o zeď. „Svádí-li vás tento cvik k prohýbání nebo zaklánění, je to znamení, že máte příliš těžké činky,“ upozorňuje Petr Mořkovský. Opakujte cvik zhruba patnáctkrát.

Cvik č. 5 - Ženské kliky

Cvičení bicepsů a tricepsů je důležité pro štíhlé a pevné paže, nicméně je třeba věnovat se i deltovým svalům (ramena). Jednoduchým, oblíbeným a skutečně fungujícím cvikem jsou tzv. ženské kliky.

Tip Kafe.cz

Chcete mít štíhlé paže? Zacvičte si podle videa!
 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Odpočinek v sauně

Severské národy i staří Římané věděli, jak si život zpříjemnit. Po těžkém dni následovala relaxace v parní lázni, v sauně, tělo i duše se očistily a…

Akční letáky


ZAVŘÍT REKLAMU