Špatná paměť II

Máte problémy zapamatovat si něčí jméno, anebo najít klíče?
Máte problémy zapamatovat si něčí jméno, anebo najít klíče?
Zdroj: Profimedia.cz, www.lenka-velinska.com

Máte problémy zapamatovat si něčí jméno, anebo najít klíče? Pokud ano, měla byste se více hýbat!

Nejnovější studie britských vědců dokázala, že aerobní cvičení pomáhá posilovat paměť, protože při něm roste šedá kůra mozková. Další tipy na posílení paměti radí odborník z nejpovolanějších, světový přeborník v soutěži o nejlepší paměť Dominic O‘Brien.

Pravidelné cvičení

Vědecká studie badatelů z cambridgské univerzity dokázala, jak moc je pro dobrou paměť důležité pravidelné cvičení. Pohybem se totiž okysličuje mozek, což zvyšuje jeho výkonnost. Sportovní aktivity navíc snižují vznik stresu, cukrovky a kardiovaskulárních chorob, které mohou nepříznivě působit i na mozek. Někteří experti dokonce tvrdí, že cvičení posiluje účinek pozitivních chemických látek a chrání mozkové buňky.

Lenka Velínská

Dobrý spánek

Je nezbytný pro posílení paměti. Ve spánku se nám tříbí myšlenky a mozek zpracovává zážitky dne. Proto jsou lidé trpící nespavostí následující den unavení, neschopní se soustředit a jejich mozek má problémy s vyvoláváním paměti.

Zákaz kouření

Kouření zvyšuje riziko nemocí oběhového systému a následný infarkt. Navíc se zužují tepny, které zásobují mozek kyslíkem.

Zdravá výživa

Kdo by to byl řekl, že strava, jejímž základem je ovoce, zelenina, cereální pečivo a tzv. zdravé tuky, dovede posílit paměť a funkci mozku. Není proto načase zamyslet se nad svým jídelníčkem? Nechybí mu náhodou něco?

Tipy KAFE.cz

Co nesmí chybět v jídelníčku:

Vitamin B chrání neurony, které se podílejí na vytváření červených krvinek, jež dodávají kyslík. Nejlepším zdrojem Béčka je špenát, brokolice, chřest, jahody, melouny, fazole, citrusové ovoce a sója.

Antioxidanty, jako například vitamin C, zpomalují stárnutí mozkových buněk. Obsahuje ho třeba brokolice, špenát, rajčata, zelený čaj, oříšky či játra.

Omega 3 mastné kyseliny se spojují s kognitivní (poznávací) funkcí, berou se jako zdravé tuky, které nás chrání před záněty a vysokým cholesterolem. Bohatou zásobárnou jsou tučné ryby, vlašské ořechy či olej z vlašských ořechů.

Jak nikdy nezapomenout PIN

„Labutí šíje, ňadra, buben a činely,“ takhle si díky své představivosti zapamatoval básník z povídky Karla Čapka espézetku auta tvořenou čísly 2, 3 a 5. Něco na tom bude! Každé číslo se dá zapamatovat tak, že k němu přiřadíte obrázek věci, jež jej svým tvarem připomíná. Tak například nula = míč, jedna= tužka, dvě=labuť, tři = želízka, čtyři = člun, pět = mořský koník, šest = golfová hůl, sedm=bumerang, osm=sněhulák a devět puštěný balónek z pouti.  Fantazie se meze nekladou, a tak si i vy můžete vytvořit vlastní obrázky, které vám asociují jednotlivé čísla. Pro zapamatování série čísel si zkuste vytvořit minipříběh, například balonek odkopnutý golfovou holí byl zasažen bumerangem.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Přiměřené pití červeného vína je pozitivní pro mozek

Alkohol fakt léčí

Máte ráda sekt či šampaňské? Tak to vás určitě potěšíme. A uděláme vám radost, i když pijete víno nebo čokoládový likér. Ano, alkohol je (v rozumné…

Akční letáky