Pro a proti

V minulosti se věřilo, že spaní na pravém boku může být životu nebezpečné. Děsivý mýtus byl dávno vyvrácen, ale rizika častého spaní v této poloze nelze opominout. Nepřivede vás na pokraj smrti, ale budou vás provázet vleklé potíže, u kterých budete jen těžko hledat příčinu. Změny polohy ve spánku vám doporučí kardiolog, urolog, imunolog i většina odborníků. Spaní na pravé straně navíc ovlivňuje emoční rovnováhu.

Levý bok je vnímán jako dominantní lymfatická strana. Spaní na pravém boku systém zpomaluje, negativně ovlivňuje pohyb lymfy a brání správnému vylučování toxinů z těla. Dejte "levoboku" šanci.

  • Zlepší činnost sleziny
  • Konec problémů s pálením žáhy (v kombinaci s hrstkou mandlí)
  • Uvolnění páteře a pomoc od bolesti zad
  • Snazší vyprazdňování
  • "Pumpa" pro srdce
  • Zmírňuje otoky rukou a nohou

Trénink

Spaní na levém boku není pro většinu lidí přirozené. Mnohem oblíbenější je schoulení se na pravém straně nebo spaní na zádech a výjimečně na břiše. Žádná z těchto poloh ale nemá zdravotní bonusy. Položte se na levou tranu a zezadu se podepřete dlouhým polštářem. Můžete se podpořit s partnerem a lehnout si do polohy čajových lžiček těsně za sebe. V noci se tak budete navzájem jistit.

Další variantou je tlumené světlo. V noci se přirozeně otočíte s lampičce zády a ani si neuvědomíte, že spíte na levém boku.

Už po pár týdnech byste měli pocítit změny v trávení a v krevním testu by mělo být znatelné zlepšení tělesné detoxikace.

Další důvody

Během těhotenství bez komplikací se může nastávající maminka převalovat dle libosti, u rizikového těhotenství se právě díky umístění dělohy více na pravé straně doporučuje polehávání na levém boku. Ženám se tak zlepšuje krevní oběh a napomáhá výživě placenty. Tato poloha nezatěžuje ledviny a vyplavuje z těla škodlivé látky a toxiny. Na pravé straně vede dutá žíla a její pravidelné utlačování by mohlo vést k narušení odtoku krve z placenty. Leh na levém boku je jedna z maličkostí, kterou mohou těhotné ženy pro svoje zdraví a správný vývoj dítěte udělat.

Vydatný spánek také omlazuje, více se dozvíte v galerii.