Sacharidové vlny pomohou s hubnutím posledních kilogramů, jsou ale jen pro otrlé

Prohlédněte si všechny fotografie (10)

Sacharidové vlny jsou častou odpovědí, jak zhubnout. Na takový zásah do jídelníčku ale musíte být fyzicky i psychicky nastavení. Touha po sacharidech je krutá a nelítostná.

O co jde?

Cukry mají v těle jednu velmi důležitou roli, jsou zdrojem energie. V momentě, kdy schází, sahají do rezerv a pohotově vás nahodí zpátky do provozu. Nenechte se ale zmást, nebavíme se o větrníčcích a pocukrovaných koblihách.

V běžné stravě by měla energie ze sacharidů tvořit zhruba polovinu denního příjmu. Během sacharidových vln se střídají hodnoty 80% vs. 10%. Cílem je způsobit tělu šok a co nejdéle ho udžovat v nejistotě. Rozkolísání stálých parametrů zabraňuje zpomalení metabolismu a tvorbě překážek při hubnutí.

Nálož

Ve dny, kdy si můžete dopřát, si tělo lahodí a nemá nejmenší potuchy o tom, co se na něj chystá. Po dvou až třech dnech ale přijde zrada. Nemusíte se obávat náhlého nárůstu tukových zásob, je to stejný princip jako při přejedení. Jen pocítíte mírné zavodnění, ale po pár dnech přísnějšího režimu není po nafouklém břichu ani památky. Díky tomu, že si tělo ze strachu ze zvratu vytvoří energetickou rezervu, je v chudších dnech připraveno sáhnout do tukových zásob. Cyklujte a tělo bude dvakrát do týdne ukrajovat z kil navíc.

To je málo

Vyřadit sacharidy nebo jejich příjem výrazně snížit není jen tak. Je to ryzí energie a bez ní jste nesnesitelní, neobratní, unavení. Tělo bude pociťovat silné abstinenční příznaky a úpět po cukrech. Nebojte se ale klesnout i na hraničních 50 g denně. Mozek si umí bez problémů sehnat zdroj jinde, a tak nejsou ani dlouhodobě kognitivní funkce ohroženy, ale vitamín C, D, selen a zinek doplňujte klidně jen preventivně. Dobu, po kterou se držíte zkrátka, nikdy neprodlužujte - ozvaly by se jinak v pozadí stojící játra a to za trable s nimi nestojí.

Cvičení

Primární cíl sacharidových vln je zbavení se tuku. A toho nedosáhnete silovým tréninkem ani anaerobními aktivitami. Kardio, kardio, kardio. To je ideální doplněk cyklení. Dáte šok tělu a jakmile začne sosat z tukových zásob, posílíte efekt a přidáte trošku svižného pohybu.

Ze začátku můžete být malátní, a tak je sparring partner více než žádoucí.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky