Proč bych měla cvičit a dá se zhubnout i bez cvičení?

Proč bych měla cvičit a dá se zhubnout i bez cvičení?
Proč bych měla cvičit a dá se zhubnout i bez cvičení?
Zdroj: Reklamní sdělení

Přinášíme vám první ze série článků, které vám pomohou dokonale se připravit na plavkovou sezonu. Buďte s námi krásní na léto a nejen na něj!

Snad každá z nás s nadcházejícími slunečnými dny stále více myslí na štíhlou linii a brzké odkládání zimních bund a teplých všezakrývajících svetrů. Většinou si začínáme ubírat porce, přidávat více zeleniny a dbát na vyrovnaný příjem kalorií. Ale po zimě strávené v teplu domova pod dekou u knížky nebo dobrého filmu se nám bohužel už tolik nechce hýbat, ale bez pohybu to zkrátka tak úplně nejde. Zdravá a vyvážená strava je základem, ale pokud přidáte pohyb, vaše tělo se bude mnohem dříve krásně rýsovat.

Vyzpovídali jsme za vás výživovou poradkyni Bc. Blanku Sekerovou, aby nám v několika bodech shrnula pár informací a výhod zdravého pohybu.

1. Pro zdraví dospělých je nejdůležitější pravidelně vykonávaná aerobní činnost, nejlépe denně či obden, souvisle v délce 20 až 60 min. Tato činnost, pokud má sloužit ke snižování váhy, by měla být vykonávána nižší intenzitou odpovídající hodnotám 60-65% maximální tepové frekvence, kdo se chce pouze udržovat v kondici, měl by v této činnosti setrvávat se střední intenzitou (65-70% max. tepové frekvence). V obou případech se výrazně a hlavně trvale zrychluje bazální metabolismus (= množství energie, kterou organismus potřebuje k zachování základních životních funkcí, kdy je v klidu, vleže a nevykonává žádné pohyby) po dobu až 24 hod. ještě po tréninku. Tzn. tělo spálí mnohem více energie, i když je po pohybu v klidu a ve fázi odpočinku!

2. Sport významně pozitivně ovlivňuje hormonální i enzymatické pochody v těle a taktéž zlepšuje kardiovaskulární činnost, svalovou sílu a kloubní pohyblivost.

3. Jakýkoliv sport dokonce výrazně zvyšuje sebevědomí, celkovou psychickou pohodu a sexuální libido. Pravidelný pohyb v dostatečné intenzitě totiž výrazně zvyšuje produkci hormonu endorfinu, který způsobuje pozitivní pocity dobré nálady a uvolnění.

4. Správné posilovací cvičení udržuje kýžený svalový tonus v potřebné míře a udržuje svalovou hmotu v tom správném pracovním režimu. Je to důležité jednak ze zdravotního hlediska, protože dostatečné a rovnoměrné množství svalové hmoty na těle nám zajišťuje rychlý metabolismus, a tím pádem menší zásobu podkožního tuku a také správné držení těla a lepší tělesnou motoriku.

5. Z estetického hlediska pak vysportovaní lidé vypadají mnohem mladší a vyzařují rovněž více pozitivní energie.

Ještě se cvičením můžete váhat?! Více rad, jak začít zdraví životní styl a mít zažívání v pohodě, naleznete na www.activia.cz, kde si můžete vytvořit svůj Activia plán na 4 týdny z oblastí sportu, výživy, zdraví, krásy a duševní hygieny, který pro vás sestavili odborníci.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky