Příběh Jany a Petry: Jak jsme zhubly 24 kilogramů s bílkovinnou dietou

Už dlouho si říkáte, že potřebujete shodit nějaké to kilo a stále vám chybí potřebná motivace? Dnes vám přinášíme příběh kamarádek, které se rozhodly hubnout a společně dosáhly vysněné váhy. O tom, jak bojovat s kily a jak se to ve dvou lépe táhne, se dozvíte v našem článku.

Jana a Petra jsou kamarádky od dětství. Jana je maminka, která se toužila po těhotenství vrátit zpět do formy, a Petra se rozhodla být po rozvodu krásnější než kdy dřív. Obě hubly z odlišné startovací čáry, ale přesto jejich snažení provázelo jedno společné – zaměřily se na bílkovinnou dietu.

Jana (28) - Po těhotenství zpět ve formě

  • Na začátku: 67 kg
  • Na konci: 54 kg

Maminka Jana byla zvyklá jíst rozumně a sem tam sportovat, když ale přišlo těhotenství, vše se změnilo a podařilo se jí nabrat oproti předchozí váze 15 kg. „Když jsem se dočetla o dietě založené na bílkovinách, tak jsem se jako milovnice masa nadchla a přemluvila i Petru.“

Petra (32) – Nový začátek s novou váhou

  • Na začátku: 79 kg
  • Na konci: 68 kg

S Petrou se život nemazlil, měla nehodu a opustil ji manžel. Petra je ale bojovnice, tak se po nějakém čase rozhodla opět začít žít naplno. K plné spokojenosti jí ale ještě chyběla štíhlejší postava. „Když přišla Jana s nápadem na proteinovou nebo-li bílkovinovou dietu, vzala jsem to jako výzvu a nový start. A teď jí jen děkuju!“

V čem tkví jejich úspěch?

V jejich jídelníčku začaly hrát prim bílkoviny a bílkovinné přípravky pocházející ze tří zdrojů – mléko, bílek, sója. Díky bílkovinám a redukci cukrů a tuků totiž dochází v těle ke specifickému metabolickému jevu – ketóze. Důsledkem ketózy je redukce převážně z tukové tkáně a minimální pocit hladu.

Jak změnily jídelníček?

"Já jsem vyčetla základní know-how," směje se Jana. Z jídelníčku vyřadily pečivo, přílohy, ovoce a mléčné výrobky a důsledně dbaly na pitný režim. "S masem nám třeba pomohla poučka, že čím je maso červenější, tím si ho máme dát méně," dodává Petra.

Po prvních 14 dnech striktního režimu zařadily i ovoce a mléčné výrobky a pustily se do běhání. Po dalším měsíci se pomalu začaly vracet k nízkému přísunu sacharidů a sem tam zařadily i přílohy. "A mohly jsme už i na skleničku vína, abychom zapily náš obrovský úspěch," dodávají se spokojeným úsměvem. Po několika měsících s nově nabytým sebevědomím už pouze dodržují základní principy zdravé stravy a svoji váhu si drží stále dál.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky