Při budování zdravého životního stylu začněte u srdce

Při budování zdravého životního stylu začněte u srdce

Střídání ročních období, změny v práci nebo v osobním životě - že na každý takový nápor reaguje velmi citlivě celý náš organismus, dobře víme. Pro srdce to ale platí dvojnásob. Snažíme-li se ozdravit svůj životní styl, měli bychom proto ze všeho nejdříve myslet na tento nejcennější sval. Jeho zdraví lze podpořit pohybem a zdravou stravu bohatou na omega-3 mastné kyseliny, jejichž zdrojem je třeba tuk mořských ryb.

Srdce začíná bít už v šestém týdnu po početí. Od té doby je v permanentním nasazení, dospělému člověku tluče až stotisíckrát za den. Ačkoli je tento svalový orgán považován za symbol života, o jeho zdraví se cíleně staráme jen zřídka. Přitom péče o něj není žádná věda. Kromě zdravých návyků a aktivního sportování mají na jeho kondici významný vliv omega-3 mastné kyseliny. Je prokázáno, že jejich pravidelná konzumace významně snižuje riziko onemocnění srdce i cév. Tělo si je ale neumí samo vytvořit. Abyste si tedy zajistili dostatečné množství omega-3 mastných kyselin, doporučují odborníci jíst alespoň třikrát týdně tučné mořské ryby.

Na zdravý životní styl, výživu, zdravé hubnutí a prevenci srdečně-cévních onemocnění se dlouhodobě zaměřuje nutriční terapeutka Margareta Iliopulosová. V rámci odborného poradenství klade na zvýšenou spotřebu kvalitních, čerstvých ryb velký důraz. 

„Konzumace čerstvých mořských ryb je v České republice dlouhodobě pod průměrem. Přitom by měla být jednou z hlavních součástí jídelníčku, pokud se chceme stravovat zdravě. Ryby jako třeba makrela, losos, sardinka, pstruh nebo sleď obsahují totiž pro tělo nezbytné omega-3 mastné kyseliny EPA a DHA, které jsou prospěšné pro naše srdce a cévy. Snižují riziko vzniku krevních sraženin v krvi a brání tak případnému vzniku infarktu či mrtvice,“ uvádí Iliopulosová.

Pozitivní vliv rybího tuku bohatého na omega-3 mastné kyseliny na naše zdraví dokazují i odborné studie. V nich se ukázalo, že lidé, kteří jedí pravidelně pokrmy z  čerstvých tučných ryb a v jejich každodenním jídelníčku nechybí zelenina, ovoce a luštěniny, žijí déle a v menší míře se u nich vyskytují srdečně-cévní onemocnění než u těch, v jejichž jídelníčku tyto potraviny chybí. Dostatečný denní přísun omega-3 mastných kyselin pokryjí také dvě kapsle OmegaMarine Forte+ od NaturaMed Pharmaceuticals, které obsahují čistý tuk norského lososa. Pro více informací navštivte www.naturamed.cz
 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Světový den diabetu

Světový den diabetu

Státní zdravotní ústav se připojuje k celosvětové osvětové kampani v boji proti diabetu u příležitosti Světového dne diabetu, který vyhlašuje OSN 14.…