Při budování zdravého životního stylu začněte u srdce

Při budování zdravého životního stylu začněte u srdce

Střídání ročních období, změny v práci nebo v osobním životě - že na každý takový nápor reaguje velmi citlivě celý náš organismus, dobře víme. Pro srdce to ale platí dvojnásob. Snažíme-li se ozdravit svůj životní styl, měli bychom proto ze všeho nejdříve myslet na tento nejcennější sval. Jeho zdraví lze podpořit pohybem a zdravou stravu bohatou na omega-3 mastné kyseliny, jejichž zdrojem je třeba tuk mořských ryb.

Srdce začíná bít už v šestém týdnu po početí. Od té doby je v permanentním nasazení, dospělému člověku tluče až stotisíckrát za den. Ačkoli je tento svalový orgán považován za symbol života, o jeho zdraví se cíleně staráme jen zřídka. Přitom péče o něj není žádná věda. Kromě zdravých návyků a aktivního sportování mají na jeho kondici významný vliv omega-3 mastné kyseliny. Je prokázáno, že jejich pravidelná konzumace významně snižuje riziko onemocnění srdce i cév. Tělo si je ale neumí samo vytvořit. Abyste si tedy zajistili dostatečné množství omega-3 mastných kyselin, doporučují odborníci jíst alespoň třikrát týdně tučné mořské ryby.

Na zdravý životní styl, výživu, zdravé hubnutí a prevenci srdečně-cévních onemocnění se dlouhodobě zaměřuje nutriční terapeutka Margareta Iliopulosová. V rámci odborného poradenství klade na zvýšenou spotřebu kvalitních, čerstvých ryb velký důraz. 

„Konzumace čerstvých mořských ryb je v České republice dlouhodobě pod průměrem. Přitom by měla být jednou z hlavních součástí jídelníčku, pokud se chceme stravovat zdravě. Ryby jako třeba makrela, losos, sardinka, pstruh nebo sleď obsahují totiž pro tělo nezbytné omega-3 mastné kyseliny EPA a DHA, které jsou prospěšné pro naše srdce a cévy. Snižují riziko vzniku krevních sraženin v krvi a brání tak případnému vzniku infarktu či mrtvice,“ uvádí Iliopulosová.

Pozitivní vliv rybího tuku bohatého na omega-3 mastné kyseliny na naše zdraví dokazují i odborné studie. V nich se ukázalo, že lidé, kteří jedí pravidelně pokrmy z  čerstvých tučných ryb a v jejich každodenním jídelníčku nechybí zelenina, ovoce a luštěniny, žijí déle a v menší míře se u nich vyskytují srdečně-cévní onemocnění než u těch, v jejichž jídelníčku tyto potraviny chybí. Dostatečný denní přísun omega-3 mastných kyselin pokryjí také dvě kapsle OmegaMarine Forte+ od NaturaMed Pharmaceuticals, které obsahují čistý tuk norského lososa. Pro více informací navštivte www.naturamed.cz
 

čtenářů si právě čte tento článek


Světový den diabetu

Světový den diabetu

Státní zdravotní ústav se připojuje k celosvětové osvětové kampani v boji proti diabetu u příležitosti Světového dne diabetu, který vyhlašuje OSN 14.…