Staňte se předplatitelem našich časopisů
mojepredplatne.cz

Potřebuji se rychle vejít do šatů! Co mám dělat?

Netrápí vás nadváha, ale jen pár faldíků? Potřebujete se vejít do šatů, abyste zazářila na firemní akci nebo na setkaní po dvaceti letech se spolužáky? Pak se společně s námi vrhněte na zdravé hubnutí. Tři kila přeci stačí, ne?

Zdroj: shutterstock.com Vařte zdravě

Nemusíte hledat výrobky s nápisem light nebo vybírat jen ty, které mají označení BIO. Stačí jen jediné, začít číst pozorně etikety. Omezte takové potraviny, které obsahují velké množství cukru, škodlivá éčka, sledujte energetickou hodnotu a také podíl soli a sodíku. Namísto koření používejte bylinky. Zároveň myslete na hubnutí už při přípravě jídla. Vždy totiž záleží, jak s jednotlivými potravinami naložíte. Nejzdravější a nejdietnější je vaření v páře, tím zachováte v potravinách důležité vitaminy a minerální látky. Nebo zvolte pečení bez tuku v kvalitní troubě. Rozhodně se vyhněte všemu smaženému. 

Kafe.cz říká:

  • Důležitý je také tzv. glykemický index (GI) potravin. Jeho výška je ovlivněna poměrem třech základních živin – sacharidů, tuků a bílkovin. Hlad a chuť na sladké v našem těle ovlivňuje hladinu cukru v krvi – tedy máme větší hlad a chuť tehdy, pokud rychle hladina cukru stoupá. A čím vyšší je hladina GI, tím rychleji cukr stoupá. Cukr se pak přetvoří na tuk a ten organismus využije jen při fyzické zátěži. Zařaďte do jídelníčku tedy potraviny, které mají GI menší než 55.
  • Sem patří: kořenová zelenina, houby, česnek, saláty, brokolice, ořechy, nesladké ovoce, sušené ovoce, luštěniny, rýže, celozrnná mouka, bílé jogurty atd.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky


ZAVŘÍT REKLAMU