Posilování doma? Při úklidu a…

Zdroj: Profimedia.cz

Vyrazí vám na čele studený pot, když si představíte cvičení ve fitku? Pak posilujte své tělo během domácích prací. Zabijete dvě mouchy jednou ranou – uklidíte domácnost a ještě vytrénujete své svaly.

Domácím pracem se asi nevyhnete, a tak nezbývá, než z nich vytěžit maximum – a to i pro své tělo a fyzickou kondici. Z vysávání snadno uděláte aerobic a plechovku s fazolemi můžete použít místo činek. Pěkný tvar paží docílíte leštěním nábytku a ty, které rády mlsají, mohou posilovat prsní svaly, zatímco pečou koláče. Poslední položka v tabulce sice není úklidová disciplína, ale do domácnosti patří a určitě vás potěší.

Jak posilovat při domácích pracech?

Vysávání

Během luxování se snažte dělat stejné pohyby. Ne příliš trhavé a zmatené. Než vyluxujete celý byt, pěkně se u toho zapotíte a nahradíte tím například cvičení aerobiku.

Leštění nábytku

Díky leštění nábytku posílíte svaly na pažích. Snažte se ale dělat pohyby větší silou.

Domácí práce

Vaření z konzerv

Posilovat můžete i tehdy, pokud vaříte z konzerv. Pro plechovku se totiž musíte natáhnout do kuchyňské skříňky. Báječně tak procvičíte svaly na rukou. Při jejím otevírání zase posilujete bicepsy.

Pečení dortu

Šlehání krému s metlou vám procvičí prsní svaly. A navíc vás nakonec čeká sladká odměna.

Mytí podlahy

Pokud chcete mytím podlahy nahradit regulérní trénink v posilovně, pusťte se do činnosti s vervou. Podlahu leštěte do té doby, než se bude krásně třpytit.

Domácí práce

Sex

Jestli máte partnera, neváhejte a milujte se tak často, jak to jen jde. Během jediného styku můžete spálit až 700 kalorií.

Kafe.cz zjistilo

Kolik kalorií spotřebujete za hodinu těchto činností?

do 70 základní látková přeměna, spánek
do 90 všechny aktivity vsedě, bez náročného pohybu: šití, čtení, psaní, sledování televize, pletení, oblékání, vaření, řízení auta
90 - 190  lehké domácí práce: umývání nádobí, žehlení, úklid, práce na zahrádce, procházka, psaní na počítači
190 - 240 středně těžké domácí práce: stlaní, luxování, praní; sport: chůze 4 km/hod, zdravotní gymnastika, jízda na kole
240 - 360 těžší domácí práce: mytí oken, klepání koberců, tapetování zednické práce; sport: chůze 6 km/hod., bruslení, pomalé plavání, tanec, míčové hry
360 - 460 aerobik, lyžování, tenis, běh, cyklistika, jízda na kole 15 km/hod., sex
460 - 600 intenzivní sportování: atletika, rychlé plavání, hokej, veslování, aerobik, lyžování, box
nad 600 soutěžní sportování

Zdroj: mojerama.cz

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky