Jak se snadno propít ke štíhlé linii? Stačí dodržet jen toto pravidlo!

Dodržujte správný pitný režim.

Na jaře se snažíme shodit přebytečná kila, abychom byli v létě na dovolené v plavkách krásní. Po návratu z ní však ani na váhu stoupat nemusíme, kalhoty a sukně jasně ukazují, že jsme tam, kde na začátku jara. Na vině nemusejí být jen all inclusive režim nebo grilovací orgie na chatě, ale také nevhodný pitný režim.

Jen si vzpomeňme kolik ledových káv, frapíček, domácích limonád či krásně barevných koktejlů jsme vypili! Problém je v tom, že tyto lahodné nápoje představují kalorické bomby. Nemusíme ale mít pyrotechnický výcvik, abychom skrytá nebezpečí odhalili a „minovému poli“ se bezpečně vyhnuli. Například do oblíbené ledové kávy se velmi často přidává plnotučné mléko a v horších případech i sirup, cukr, šlehačka a zmrzlina. Zkuste tedy v domácích podmínkách trochu změnit její recepturu. Místo plnotučného mléka dejte polotučné, šlehačku vynechte, zmrzlinu volte light nebo ji raději nahraďte sorbetem. Abyste vyrovnali dehydratační působení nápoje, servírujte ho se sklenicí minerálky.

Snídaně bez džusu

Na dovolené jste určitě den začínali neuspěchanou pohodovou snídaní - vajíčka, jogurt, možná něco sladkého a vedle čaje či kávy džus. I v případě, že se jednalo o fresh, který jste si sami vymačkali, jsou to kromě přísunu vitaminů kalorie. Odborníci na výživu zvyk snídat velmi chválí, takže první jídlo dne, které by mělo představovat 20 % celodenní přijímané energie, rozhodně nezatracujte. Jen si doma dejte pozor na džusy, hlavně na ty s nápisem nektar. S ovocem často nemají vůbec nic společného, obsahují jen spoustu cukru a chemie. Ideální ale nejsou ani 100% džusy z krabice, ty jsou většinou z rozředěného ovocného koncentrátu. I vlastnoručně odstředěný fresh z čerstvého ovoce obsahuje velké množství cukru, a tak je vhodné vždy ho zředit kvalitní vodou v poměru 1:1.

Osvěžení s mátou

Ještě větším „dodavatelem“ cukru jsou limonády. Obsahují ho totiž tolik, kolik za celý den v jídle nespořádáte. Většina z nich navíc svým chemickým složením dráždí a přetěžuje žaludek a ledviny. Čím je v pitném režimu nahradit? Ideální je čistá pramenitá či minerální voda. Nebo si můžete udělat domácí limonádu: stačí nalít do džbánu minerálku, ochutit trochou citronové šťávy a pár lístky máty a máte výborné a zdravé pití.

Zapíjejte!

Nejvíc „nápojových kalorií“ organismu dodává alkohol. Kromě všech dalších negativních důsledků na zdraví je i velmi nebezpečný pro linii. Navíc organismus odvodňuje a zbavuje ho důležitých minerálů. Mírné pití alkoholu má však i mnohé pozitivní účinky jak na psychiku, tak třeba na kardiovaskulární systém. Dodržovat míru a nepřekračovat ji, přestože „noc je ještě mladá“, pomůže jednoduchý trik: každou skleničku vína, každý panák tvrdého zapíjejte velkou sklenicí vody nebo minerálky. Dodržování tohoto režimu pomáhá nejen zůstat střízlivý, ale i štíhlý.

Průběžná hladinka

Za normálních podmínek je ideální vypít 2,5 až 3 litry tekutin denně. Je dobré mít láhev kvalitní vody nebo minerálky neustále po ruce a „hladinku“ doplňovat průběžně. Toto pravidlo platí ve zvýšené míře, pokud jste se správně rozhodli obohatit svou podovolenkovou dietu pravidelným pohybem. V horku a při zvýšené fyzické zátěži má potící se organismus nejen větší spotřebu vody, ale i minerálů. Láhev minerálky vám dodá obojí. Volte ty se střední mineralizací a nižším množstvím sodíku, můžete je bez obav pít denně. Minerálky mají ještě další výhodu: na rozdíl od kohoutkové vody nejsou chemicky upravené.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek