Objevte kouzlo přírodních sladidel a nezatěžujte organismus rafinovaným cukrem

Třtinový cukr je sice vyzdvihovaný, ale oproti klasickému cukru to není moc velká výhra.
Prohlédněte si všechny fotografie (19)

Žijete v době, kdy je moderní vynechat pečivo kvůli démonizovanému lepku, zbavit se mléčných výrobků pro šanci na lepší pleť, a dát vale masu, protože zvířata si ten bídný osud nezaslouží. Zkuste se na čas zbavit cukru a uvidíte, co to s vaším tělem udělá.

Med

Chuť a vůně medu je mámivá a příběh o včelkách působivý, ale z velké části je stále tvořen rafinovaným cukrem, který není pro tělo přínosem. Na druhou stranu se díky podílu z květů a mízy lesních dřevin řadí mezi zdravá sladidla a je-li užíván s mírou k provonění koláčů, do čaje, při nachlazení nebo na výrobu pleťových masek a vlasových zábalů, není se čeho bát. Dbejte na kvalitu a med odebírejte jen od prověřeného včelaře.

Stévie

Vypěstujte si doma nenápadnou rostlinu se sladkými listy, které se dál zpracovávají v tabletky, kapky i jemný prášek. Neobsahuje téměř žádné kalorie a žádné jiné sladidlo se s ní tak nemůže srovnávat. Bohužel můžete při jejím nadměrném užívání pocítit nepříjemnou lékořicovou pachuť. Mimo velkou sladivost a nulovou kaloričnost slaví úspěchy i při léčbě cukrovky. Její pravidelná konzumace zvyšuje citlivost na inzulín a pomáhá tak mírnit projevy nemoci.

Xylitol

Březový cukr patří mezi sladidla moderní doby. Má téměř poloviční kalorický obsah než běžný cukr, aniž byste při ochutnání poznali rozdíl. Diabetici si konečně mohou osladit život bez pachuti na jazyku, pečení bude o mnoho zdravější a zuby, které xylitol nadšeně přivítají, se opět dostanou do formy. Pasty a žvýkačky s jeho obsahem účinně bojují proti tvorbě zubního plaku a kazu. Jen pozor na jeho nadměrné užívání, pomstí se silnými projímivými účinky.

Erytritol

Prášek erytritol se nápadně podobá xylitolu, ale v mnohém se liší. Erythritol má nulovou kaloričnost, ale bohužel v porovnání s bílým cukrem jen 70 % sladivost, takže jeho spotřeba bude zhruba o třetinu vyšší. Stejně jako většina zdravých sladidel má nulový glykemický index a neovlivňuje hladinu cukru a inzulínu v krvi.

Kokosový cukr

Kokosový cukr je na Dálném Východě známý už stovky let, my ho objevujeme až teď. Krystalky, které zůstanou po zahřívání květového nektaru z kokosové palmy, se nápadně podobají nerafinovanému třtinovému cukru. Obsahuje ale spoustu výživných látek jako vápník, hořčík, železo a probiotickou vlákninu inulin. Příjemným bonusem je jemná karamelová chuť, která dotáhne ovocné muffiny k dokonalosti.

Ovoce

Nadměrnou konzumací ovoce si můžete pořádně zavařit, nabrat pár kil, položit základy cukrovce nebo inzulínové rezistenci. Uzobáváte-li s rozmyslem, jedná se o nejpřirozenější cukry, jaké můžete svému tělu dopřát. Zkuste si někdy život osladit rozinkami nebo fíkovou a datlovou pastou.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky