Než začnete hubnout...

Dita šikovně a chytře

... zodpovězte si pět zásadních otázek. Podle průzkumů totiž existují mezi muži a ženami rozdíly nejen anatomické a v rozdělení tuku, ale i ve způsobu hubnutí. Ženy to mají těžší.

Je pro vás osobně opravdu důležité zhubnout?

Jen ten, komu na jeho váze tolik nezáleží, úspěšně hubne. Motivem k hubnutí by měla být jen vlastní vůle. V žádném případě by to nemělo být špičkování partnera. Máte-li pocit, že zrovna není pro hubnutí vhodná konstelace, ani se o to nepokoušejte.

Proč chcete zhubnout?

Vážně už se necítíte ve své kůži? Chcete si na ples zase obléknout své maturitní šaty? Či jsou to snad zdravotní důvody?

Dieta

Co od sebe očekáváte, když zhubnete?

Přemýšlejte, jaký bude váš život jako štíhlého člověka, ale nedělejte žádná rozhodnutí závislá na vaší váze. Myslete i na to, že okolí by mohlo zareagovat zcela neočekávaně – partner třeba začne žárlit, když jeho žena zhubne a začnou se kolem ní točit i jiní muži. Závistivci by také mohli říct, že vypadáte nemocně. Ve skutečnosti totiž muže na ženě nejvíce zajímá osobnost.

Co jste připravena udělat pro to, abyste zhubla?

Neměla byste pozornost upřít jen na několik málo potravin. Ani byste se neměla vzdát vašich oblíbených dobrot. Co potřebujete především, je trpělivost. Za krátkou dobu se opravdu nedá smysluplně zhubnout větší množství kilogramů. Kromě toho se občas dostanete do situace, že ať děláte, co děláte, jazýček váhy se nehne. To, co potřebujete, je rozhodně více pohybu.

Kolik chcete zhubnout?

Poznamenejte si, kolik vlastně chcete zhubnout, a popřemýšlejte, v jakém časovém horizontu by se to dalo zvládnout. Nikdy byste neměla hubnout více než půl kilogramu týdně. Čím více za krátkou dobu zhubnete, tím razantněji u vás nastoupí tzv. „jojo efekt“ a tělo zbavíte spíše vody a svalů než přebytečných kilogramů.

Dieta

Kafe.cz zjistilo:

Proč to ženy mají těžší?

Ženy to mají při hubnutí těžší, protože jejich organismus ukládá tuk jinam než u mužů. A tuk z břicha mizí pánům mnohem rychleji než ženám z boků.

Obecně platí: Nezbavujte se svalů, ale tuku! Abyste mizení svalstva zabránila, dohlédněte na dostatečný příjem bílkovin. Při jednostranné dietě ztratí člověk i 60 % beztukových tkání (voda a svaly), podíl zmizelého tuku je jen 40 %. Dopřejete-li však tělu denně 30 až 55 gramů bílkovin, zvýší se podíl zmizelého tuku na 75 % a z těla zmizí pouze 21 % vody a 4 % svalové hmoty.

Malá útěcha:

Nehubnete? Nemůžete za to!

Vědci nedávno potvrdili, že tělo hubnout nechce. Organismus je naprogramován tak, aby si udržoval kilogramy navíc. Přestože se při hubnutí tělo urputně brání, při nabírání váhy nehne ani prstem. Brání se tak proti hladomoru. Evoluční proces bohužel ještě nestihl zareagovat na novodobý trend vysokokalorických jídel a nedostatku pohybu.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky