Nepřátelé štíhlosti: cukr, tuk a mouka! Jak je nahradit při vaření?

Každý z nás sní průměrně až 23 lžiček cukru denně. Alespoň to tvrdí statistiky. Když k tomu přidáte tuky a bílou mouku, není se co divit, že se nám zhubnout prostě nedaří.

Cukr, tuk a bílá mouka. Tři základní suroviny, které je ideální při vaření a pečení omezit nebo nahradit. Tedy zvláště tehdy, pokud držíte dietu a snažíte se ozdravit svůj jídelníček. Pro tělo je totiž většina z nich bezcenná, neobsahuje živiny, naopak organismus zatěžuje a dodává mu kalorie navíc.

Kafe.cz zjistilo:

Sníme 40 kg cukru ročně!

  • 38 % žen se snaží vařit dietně anebo zdravě.
  • 67 % žen přemýšlí o tom, že začne vařit dietněji.
  • Každý člověk u nás v průměru spotřebuje 40 kg cukru ročně. Přitom lékaři nedoporučují konzumovat více než 20 kg cukru ročně. V Americe jsou na tom ještě hůře. Každý zde ročně potřebuje 80 kg cukru, což odpovídá 46 lžičkám cukru denně.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


LEXIKON ZDRAVÍ: 1. DÍL: Chřipka a nachlazení

LEXIKON ZDRAVÍ: Chřipka a nachlazení

Speciál Lexikon zdraví vám společně s lékaři z různých oborů bude odpovídat na otázky týkající se vašeho zdraví, které vás zajímají. V prvním díle se…

Akční letáky