Nenechte se dál demotivovat cvičením bez výsledků. Chyba je na talíři!

Cheat day
Více fotografií k článku:
8 fotografií

Do nového roku jste vkročili s předsevzetím, že zhubnete. Čas běží, kolem břicha stále stejná pneumatika a o svalech si můžete nechat zdát.

Fyzická aktivita utváří asi jen pětinu celkového výsledku. Bez jídla se výrazných změn na postavě nedočkáte.

Jste to, co jíte

Základní stavební kámen svalů jsou bílkoviny a tuky. Odhoďte předsudky ohledně časté konzumace vajec a tmavého masa a přestaňte se bát slovo tuk už jen vyslovit. Znáte ho jako nepřítele číslo 1, to je ale potřeba změnit. Stravování při cvičení je ale úplně jiná liga - avokádo, ořechy, vejce, maso, zelenina, co se do vás vejde a jako dezert čerstvé ovoce.

Jako vrabec, jako bagr

Drtivá většina žen, které překročí práh posilovny, automaticky uberou na porcích a často i hladoví. V domnění, že tak pomůžou hubnutí, si odpírají a připravují se o důležitý příjem bílkovin, tuků a zdravých sacharidů, které jsou pro svalovou hmotu a energii naprosto zásadní. Bez energie nedosáhnete dobrých výsledků, natož se zlepšující se tendencí. Budete hladová, nevrlá a demotivovaná.

Některé cvičenky mají opačný problém. Cvičí-li se závažím, s olympijskou činkou, jednoručkami a nevyhýbají se těžkým váhám, mají pocit, že je třeba výdej energie dohnat a ujíst. Dostáváte se tak do začarovaného kruhu, kdy svaly nikdy nepřekonají navýšený příjem a vysekaná figura zůstane pod vrstvou tuku.

Vyrovnaný příjem a výdej je pro viditelné výsledky velmi důležitý.

Špatné cukry

Je rozdíl mezi cukry z koblihy, kterou si dáte k večerní kávě, a sacharidy z banánu, broskve nebo hroznového vína. I ovoce si ale v přiměřeném množství dopřávejte jen dopoledne, kdy tělo tráví o něco rychleji.

Málo vody

Potřeba vody se při fyzické aktivitě zvyšuje a není dobré ji podceňovat. Dehydratace by mohla zamávat s oběhovým systémem i funkcemi mozku. Dva litry čisté a neperlivé vody jsou dnes snad už povinnost.

Cheat day

Den v týdnu, kdy si dopřejete všechno, na co se vám sbíhají sliny. Od přeslazených čokolád, přes karamelové bonbony až po vdolky a větrníky. Tělo si na režim zvykne a bude žít právě pro ten jeden den. Celý týden bude velmi obezřetně pracovat s energií a spalováním. Je lepší vytvořit si systém, který je pro vás dlouhodobě udržitelný, aniž byste měli potřebu vracet se k jídlu, které stojí za vašimi asymetrickými rozměry. Místo neděle s čokoládou volte každý den pár kuliček hrozna, rakytníkový bonbon nebo dvě kostičky vysokoprocentní čokolády.

Psychika

Mentální pohoda se často podceňuje, stejně jako jídlo. Připravte se na nový režim a odůvodněte si, proč je pro vás dobrý. Určete si dílčí cíl a vydejte se mu naproti.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek