Naučte se poznat „plný žaludek“!

Naučte se poznat „plný žaludek“!
Naučte se poznat „plný žaludek“!
Zdroj: Thinkstock

Někdy je pro nás těžké přestat jíst, i když už máme v břiše úplně plno. My ale víme, jak s tím bojovat, a naučíme vás snadno poznat, když už máte dost.

Většina žen tvrdí, že hubnutí je velká věda. Navíc mnoho z nich má zkušenosti hned s několika dietami. Budeme se opakovat, když vám řekneme, že v omezování se a v dietách to není. Kromě nedostatku pohybu a jídelníčku složeného nezdravého a nepravidelného jídla chybujeme také v tom, že se přejídáme. S tím je ale konec.

Jako pomocník vidlička a malý talíř

Je to jednoduché – kromě zlatého pravidla, abyste jedli v klidu u stolu a nemysleli při jídle na práci – je tu ještě jedna rada nad zlato. Po každém soustu nechte vidličku na chvíli odpočinout. Když jíme, často se dostáváme do automatického módu a ten nám nedovolí přestat jíst, dokud není talíř prázdný. A to i ve chvíli, kdy už máme v bříšku plno. Jakmile ale po každém soustu položíme vidličku na stůl, máme prostor, abychom poslouchali signály těla. Dalším tipem jsou pak poloviční porce na malém talíři. Ve chvíli, kdy máme hlad, máme většinou velké oči, a tak si na velký talíř naložíme porce pro jistotu hned dvě. Lepší tedy bude nandat si na talíř poloviční porci. A ta většinou stačí. Když ne, pak si vždycky můžete přidat.

Vychutnávejte

Už jsme o tom psali výše – jak se dostaneme k talíři, přepneme na autopilota a nevnímáme nic kolem sebe. To je ale chyba. Těsně předtím, než začnete jíst, dejte si na 5 vteřin pauzu a zapřemýšlejte, co to vlastně máte na talíři, jak to asi chutná, jak to voní, jak to vypadá. Můžete dokonce zajít tak daleko, že třemi rychlými přídavnými jmény pojmenujete to, co vidíte. Při jídle se soustřeďte na kousání, na chuť jídla, myslete na potraviny, ze kterých bylo jídlo vyrobeno, na koření, které kuchař použil. Zpomalí vás to a dá to vašemu tělu potřebné signály.

Jezte v klidu

A teď se přiznejte – kdo z vás má zapnutou při jídle televizi? Asi většina. Ale průzkumy ukazují, že sníme u televize až o 14 % větší porce, než když jíme v naprostém klidu. Oči holt patří jenom talíři. Dobré také je se před jídlem napít. Vypijte zhruba 30 minut před jídlem sklenici vody. Tělo tak snadněji rozezná „hladové“ signály.

Tip Kafe.cz:

  • Poslední rada má základy v psychologii. Vychází z teorie, že to, co fyzicky děláme, může ovlivňovat naši mysl. Slovo „NE“ máme spojeno se sevřenou pěstí. A proto ruku, kterou k jídlu nepoužíváte, sevřete na začátku jídla, uprostřed a na konci v pěst. Tak si připomenete, že se máte zastavit a věnovat pozornost tomu, jestli máte hlad nebo ne.

 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Ořechy 5 x pro naše zdraví

Ořechy 5x pro naše zdraví

K podzimu ořechy neodmyslitelně patří. Pojďme se podívat, které typicky české a exotické oříšky si můžeme vychutnat a jaký mají vliv na naše zdraví.

Akční letáky