Na vlastní kůži: Aquaaerobic, aneb když kila nic neváží

Na vlastní kůži: Aquaaerobic, aneb když kila nic neváží
Na vlastní kůži: Aquaaerobic, aneb když kila nic neváží
Zdroj: Picter

Došlo nám v redakci, že na tom sportu musí něco být, jestliže se dlouhodobě drží mezi nejoblíbenějšími. Tak Jana sebrala plavky a šla si aquaaerobic vyzkoušet. Z bazénu pak vylézala notně překvapená.

Diskutujte: Co byste nám doporučili vyzkoušet si na vlastní kůži? Napište nám zajímavé tipy na sporty, zkrášlovací procedury, řemesla,
ruční práce…

Mohlo by vás také zajímat: 2 sporty na podzim – Nordic walking a spinning nebo Jak probíhá prodlužování vlasů

Aquaaerobic se do Evropy dostal v minulém desetiletí z USA, kde vznikl jako součást rehabilitačního programu špičkových atletů, kteří se po zranění potřebovali dostat zpět do formy. V žádném případě to tedy není žádné nevinné „plácání“ ve vodě.
V současné době si můžete vybrat z celé řady druhů lekcí (aquaaerobic, Agua kickbox, Power aqua aerobic, Deep aqua aerobic, Funky aqua aerobic, horkou novinkou je aqua zumba) – liší se podle náročnosti i úrovně hladiny, ve které cvičíte. O náplň lekce se zajímejte s předstihem, aby vás nezaskočila. Například deep aqua aerobic je provozován v hluboké vodě, kdy nedosáhnete na dno bazénu. Aqua kickbox je založen na cvicích, jako jsou údery a kopy (neposkakuje se při nich, což je pro ostatní lekce typické).

Na vlastní kůži: Aquaaerobic, aneb když kila nic neváží

Jak se Jana při aquaaerobicu cítila:

Napřed dost divně. Jsem totiž sportovec suchozemský a když už se ocitnu v bazénu, je to proto, abych plavala. A teď jsem čekala na příchod lektorky mezi zhruba dvacítkou klientek lekce aquaaerobicu, které se shromáždily v malém bazénku sportovního centra.
Všechny se daly ihned po ponoření do mírného poskakování a než jsem pochopila, že se rozcvičují a neposkakují třeba nedočkavostí, už lekce začínala. Původně jsem se domnívala, že mám své tělo dost pod kontrolou, ale od začátku mě zaskočily potíže s určováním, která noha je která (a ruce jakbysmet). Jakoby moje „já“ ve vodním skupenství fungovalo v úplně jiném režimu. Postupně se však přestávám stydět. Při aquaaerobiku jste neustále v pohybu, voda víří kolem a že se netrefujete úplně přesně do cviků, není v tu chvíli ani podstatné, ani vidět!
Zatímco lektorka cvičí na souši za doprovodu hudby, my se snažíme pod hladinou. Tělo využívá odpor vody, já mám při svých 180 centimetrech mírnou nevýhodu, protože mi hladina sahá těsně pod prsa. Nevadí, s činkami se kousek ponořím... Zatímco na souši jsou to lehoučké plastové předměty, při použití ve vodě jsou to činky jako každé jiné. Při cvičení neustále poskakujeme a mně je jasné, proč aquaaerobic doporučují obezitologové. Jak tělo váží mnohem méně, zvládne věci, které by s pevnou zemí pod nohama a vzduchem kolem nedokázalo. Tento sport je vhodný i pro baculky, posiluje srdce a nezatěžuje kloubní systém. Ne nadarmo vznikl ve Spojených státech jako rehabilitační cvičení pro atlety po zranění.
Dodávám: Záviděla jsem ostatním lahve s pitím, které si přinesly k bazénu. Já měla tak nějak iracionální pocit, že vody všude kolem bude dost. Že nemám žádnou k pití, mi nedošlo?

Na vlastní kůži: Aquaaerobic, aneb když kila nic neváží

3 rady, které se vám budou hodit:

  • Lepší jsou plavky vcelku, volte raději sportovní model, který se vám nebude nikde zařezávat. Nestyďte se v obchodě při zkoušení v kabince vyzkoušet, jestli v plavkách můžete rozpažit, vzpažit, upažit nebo unožit.
  • Do šatny a sprchy si vezměte vhodnou obuv.
  • V tašce byste měla mít malou svačinku, po lekci budete mít pravděpodobně velký hlad.

 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky