Křečové žíly: Tipy, jak na ně

Jak na křečové žíly?
Jak na křečové žíly?
Zdroj: Profimedia.cz

Křečové žíly jsou onemocnění, které v dnešní době trápí většinu lidí – a převážně ženy.

Křečové žíly jsou nejen bolestivé, ale v létě je proklínáme hlavně za to, že nevypadají hezky. Jak na ně vyzrát, abychom mohly bez problémů vyrazit v minisukni, anebo v kraťasech? Když varixy neboli křečové žíly začnou bolet, je už pravděpodobně pozdě začínat něco řešit. Existuje mnoho variant, mezi které patří užívání léků, které vám doporučí lékař nebo se rozhodnout pro užití některých pomůcek (např. punčochy). Radikálnějším řešením je pak chirurgický zákrok, nebo některá z moderních metod, například radiofrekvenční metoda. Nemusíte to ale nechat dojít tak daleko! Poradíme vám, jak nad křečovými žilami vyzrát.

Proč vznikají křečové žíly?

  • Hlavním rizikovým faktorem je dědičnost a věk.
  • Dalším velmi významnými činiteli je také pohlaví a těhotenství.
  • Negativně potom působí charakter zaměstnání a životní styl.
  • Vliv mohou mít i prodělané záněty.
  • Roli hraje i nadváha, vysoký krevní tlak či nedostatek vlákniny a vitaminu C.

Jak na křečové žíly?

  • Křečovým žílám lze jednoduše předcházet pravidelnými návyky, které zvládnete z pohodlí vašeho domova nebo v průběhu dne:
  • Vyvarujte se jednostranné zátěži, jako je dlouhé stání či sezení.
  • Udržujte dolní končetiny ve zvýšené poloze a neseďte s překříženýma nohama.
  • Pravidelně si dávejte krátké přestávky, při kterých se procházejte nebo si protáhnete nohy.
  • Najděte si čas na pohyb – je prospěšný pro žilní oběh. Efektivní jsou také každodenní procházky nebo běh.
  • Choďte raději v botách s nižším podpatkem. Vhodné je nošení obuvi s podpatky vysokými 3 až 4 centimetry.
  • Udržujte si optimální tělesnou hmotnost a snažte se stravovat podle zásad zdravé výživy.
  • Nenoste oblečení stažené v oblasti třísel či kolen. Pozor na těsné kalhoty, korzety, opasky a příliš pevné zakončení ponožek či podkolenek.
  • Nezvedejte těžké věci.

KAFE.cz zjistilo: SOS křečáky aneb První pomoc

  • Sprchujte nohy střídavě teplou a studenou vodou – tím dochází k masážím žilního oběhu. Doporučuje se pravidelná sprcha ráno a večer – 3 minuty v teplé a minutu ve studené vodě.
  • Několikrát za den si zvedněte nohy do výšky srdce, a to na 15 až 20 minut.
  • Každý den vypijte 5 dcl mrkvové šťávy.
  • Blahodárně působí také odvar z pohankových otrub (1 lžíce na šálek vody), anebo čaj z květu kaštanu koňského (1 čajová lžička na 1 šálek).
  • Denně přikládáme obklad z nastrouhaného syrového kořene kostivalu lékařského, a to po dobu 14 dní. Dva týdny vynecháme a znovu přikládáme. Vše po dobu 3 měsíců.
  • Jezte stravu s dostatkem vlákniny. Doporučuje se pohanka, citrusové plody, bobulovité ovoce, česnek, jablka, luštěniny, rýže natural, celozrnné těstoviny a chléb, ořechy a semínka.
  • Naopak se vyhněte smaženým jídlům, alkoholu, cigaretám, přílišnému solení a omezte příjem sacharidů – např. sušenky, koláče a dorty.

KAFE.cz vyzkoušelo:

Kývejte se na nohou ve stoji vpřed a vzad – střídavě prsty nohou nahoru a pak paty nahoru. Zvlášť účinné je toto cvičení ve dnech, kdy Luna prochází znamením Vodnáře.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky