Klíčky. Novinka na talíři, která přinese zajímavé a nové chutě a posílí zdraví

Díky klíčení poznáte nové chutě, osvěžíte zajetá a fádní jídla a dodáte tělu spoustu prospěšných látek.
Prohlédněte si všechny fotografie (13)

Zdravá strava dostává s klíčky nový rozměr, co se týká chuti i prospěšnosti. Osvěžte svůj jídelníček a posuňte ho o úroveň výš.

Změna životní stylu nutně neznamená, abyste naběhly do obchodu s farmářskými, veganskými nebo bio potraviny a pokorně tam odevzdaly polovinu své výplaty. Klíčení představuje hodně muziky za málo peněz - vitamíny, minerály, enzymy a bílkoviny.

Co klíčit?

Semínek, která můžete klíčit, je nepřeberné množství. Bio kvalita se skutečně vyplatí. Nezapomínejte, že budete jíst skutečně čerstvé výhonky.

Existují taková, která jsou téměř "bezúdržbová", ale i jiná vyžadující o něco důkladnější péči. Začněte s ředkví, řeřichou, fazolemi mungo nebo rukolou. Brokolice nebo cibule jsou na pěstování složitější a chce to chvíli cviku.

Připravte se na jedinečnou, svěží a říznou chuť, která není potlačena přidanými látkami ani éčky. V salátech, kam použijete klíčky, bude třeba krotit se s kořením a dochucovadly.

Jak klíčit?

Pro začátek nepotřebujete nic, bez problémů by měl stačit plastový kelímek a víčko, ale je to jen provizorní řešení. Časem si pořiďte nakličovací misky nebo sklenice.

Právě sklenice jsou mezi fanoušky klíčení nejoblíbenější. Semínka nasypte dovnitř a až po okraj zalijte vlažnou vodou, nechte přes noc odstát v temnu. Ráno vodu přes horní sítko opatrně slijte a nechte stát na světle. Dvakrát za den semínka prolijte, abyste je neponičili a vodu zase vylijte. Jen zvlhčete a sklenici postavte do speciálního stojanu tak, aby byla dnem vzhůru a voda skrz víčko mohla odkápávat do misky. Za dva až tři dny se začne sklenice zelenat.

Stejně jako všechno na světě, i klíčit můžete v luxusu. To představují automatická nakličovadla, která se honosí cenovkou kolem pěti tisíc korun a udělají veškerou práci za vás - upozorňují, zvlhčují a regulují klima.

Kličte! Má to smysl

Semínka obsahují trávicí inhibitory, které brání správnému vstřebávání v těle, a proto společně s oříšky mohou některým lidem způsobovat po jídle problémy. Pravidelným namáčením se aktivují důležité enzymy a klíčky se vstřebají přesně tam, kde mají. Uvolní ze sebe maximum výživných látek. A obsahují jich skutečně hodně - vitamíny z téměř celé abecedy (A, B, C, D, E, K), minerály jako vápník na kosti a magnesium na křece, enzymy a bílkoviny.

V podstatě neexistuje důvod, proč klíčení nedat zelenou!

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky