Pět Tibeťanů posílí svaly i imunitu, zařaďte i opomíjeného šestého Tibeťana

Zdroj: profimedia
Prohlédněte si všechny fotografie (5)

 Stačí málo, abyste dali tělu ten správný impuls. Cvičení a protažení podle pěti tibeťanů můžete praktikovat i doma a vejdete se do deseti minut.

Od začátku

Plukovníkovi koloniální armády Bradfordovi bylo už přes šedesát let a stále tvrdil, že v Tibetu existují mniši, kteří znají recept na mládí. Toužil ho najít, ale nikdo ho v jeho snech nepodpořil. Vydal se na výpravu sám a vrátil se jako jiný člověk. Neměl prošedivělé vlasy ani vrásčitou tvář. Sršel energií a věk mu byl odhadován lehce přes čtyřicet let. Jeho přítel Kelder o putování sepsal několik příběhů a dodnes se tamní tibetskou filozofií řídí spousta lidí i posiloven.

Jak na to?

Cviky by se měly provádět třikrát denně po jednadvaceti opakováních, cesta ale bývá dlouhá. Na první pohled se cviky zdají být snadné, ale je třeba postupovat pomalu a přidávat po jednom opakování. Někomu vyhovuje protáhnout se ráno před snídaní, jiný nedá dopustit na vliv cvičení na kvalitu spánku.

Nemají blahodárný vliv jen na energetické čakry v těle, ale i na pohyblivost páteře. Provádí se pomalu, s maximálním soustředěním a se správným dýcháním.

1

Postavte se vzpřímeně a upažte, dlaně nechte otevřené s prsty u sebe. Pomalu se otáčejte kolem své osy ve směru hodinových ručiček. S tím, jak si na pohyb zvykáte a netočí se hlava, můžete zrychlovat.

2

Lehněte si na záda a ramena, páteř a hýždě přitiskněte k zemi. Současně zvedejte hlavu a natažené nohy směrem nahoru. Pokud je cvik moc těžký, je možné mít nohy lehce pokrčené. O páteři to neplatí, ta je v Tibetu označovaná jako "zlatá hůl".

3

Klekněte si a opřete se o špičky nohou, ruce nechte volně podél těla. S výdechem skloňte hlavu k hrudníku, s nádechem se protáhněte dozadu a vypněte hruď.

4

Nejtěžší cvik celé série. Sedněte si na podložku, ruce podél těla, nohy natažené před sebe. Zvedněte se do mostu, ale v zádech se neprohýbejte a v kolenou sevřete úhel 90 stupňů.

5

V lehu na břiše se opřete o dlaně a špičky nohou. S nádechem zvedněte hýždě co nejvýš, zapřete se o ruce a chodidla a bradu přitlačte k hrudníku.

6

Existenci tohoto cviku někteří lidé zpochybňují, souvisí totiž se sexuální energií. Ze stoje spatného jděte do hlubokého předklonu a špičkami rukou se dotkněte nártů.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky