Jogging: 6 nejčastějších potíží a jak na ně vyzrát

Začali jste s joggingem a stále se potýkáte s nějakými komplikacemi, jako je bolest na hrudi, křeče v nohou nebo lapání po dechu? Máme pro vás tipy, jak jim předcházet.

1. Když celé tělo bolí

Francouzský odborník na zdravý životní styl Jean-Pierre Clémenceau, který napsal mimo jiné knihu Vypadat o deset let mladší (řídí se jí mnohé francouzské hvězdy), tvrdí následující fakt: Stačí půlhodina svižné chůze denně či čtyřicet minut joggingu každý druhý den, a přirozeně za rok zhubnete osm kilogramů, navíc se zdvojnásobí šance, že se dožijete více než osmdesáti let.

Jogging je výbornou cestou, jak se udržet ve formě. Jenže velmi často se stává, že po tréninku se nemůžete ani pohnout, jak vás všechno bolí. Možná se v duchu radujete, že jste si zase po dlouhé době dala pořádně do těla, ale k ideálnímu pohybu to má daleko.

Co s tím: Největší chybou bývá, že se před joggingem nedostatečně protahujeme. Někdy to zanedbáme úplně, anebo jde o strečink neefektivní, který se namáhané skupině svalů vyhne. I po joggingu je dobré svaly protáhnout – zaměřit se na nejvíce namáhané partie – čtyřhlavý stehenní sval, lýtkové svaly, podkolenní vazy, spodní část zad a "achillovky".

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


5 důvodů, proč užívat Omega-3

5 důvodů, proč užívat omega-3

Omega-3 mastné kyseliny naše tělo nutně potřebuje. A proto pro vás máme 5 zásadních důvodů, proč je dobré zařadit omega-3 mastné kyseliny do…

Akční letáky