Jak spolehlivě usnout během 2 minut: Metoda podle amerických mariňáků

Problémy s usínáním trápí řadu lidí.

Potíže s nespavostí trápí řadu z nás. Teplé mléko s medem nepomáhá, starosti a stresy nám nedovolí vypnout mozek a zíráme do stropu do tří do rána. Pokud je to i váš problém, přečtěte si návod, který vám pomůže zabrat během dvou minut.

Lékaři se shodují, že nedostatek spánku rozhodně neprospívá zdraví; trápí-li vás nespavost delší dobu, hrozí vám snížená imunita, poruchy paměti, vysoký tlak i obezita. Naučit se usínat během chvilky je tedy opravdu důležité, zvláště když vás budík tahá z postele už v šest ráno. Opravdu není vhodné se v práci udržovat při životě jen s podporou silné kávy.

Metoda, s jejíž pomocí by měl člověk usnout během 120 sekund, byla popsána už v roce 1981 v knize Relax and Win: Championship Performance a údajně ji vypracovali důstojníci amerického námořnictva. Dobrý spánek vojáků byl přirozeně jejich zájmem - nevyspalý voják se může dopouštět osudových chyb a nepřesností, jimiž ohrozí sebe i své druhy. Metoda prý měla úspěch v 96% případů, měla by tedy pomoci i vám.

Krok č. 1:

Uvelebte se v posteli v pohodlné pozici, ve které se vám dobře spí. Uvolněte obličejové svaly, včetně jazyka, čelistí a svalů okolo očí.

Krok č. 2:

Nechte ramena spadnout co nejníže a poté postupně uvolněte obě paže a ruce.

Krok č. 3:

Zhluboka vydechněte a uvolněte hruď. Potom uvolněte nohy od stehen až po chodidla.

Krok č. 4:

Nyní přichází na řadu ta nejobtížnější část - totiž uvolnění mysli. Snažte se nemyslet vůbec na nic. Autor výše zmíněné knihy Lloyd Bud Winter nabízí tři různé možnosti, jak vyčistit hlavu od myšlenek: můžete si představovat, že ležíte na loďce uprostřed klidného jezera, okolo vás je jen voda a čisté nebe, nebo si představujte, že jste uvelebení v pohodlné sametové houpačce v tmavém pokoji. Třetí možností je, že si budete aspoň 10 sekund v duchu opakovat větu: "Nemyslím na nic, nemyslím na nic..."

Od tohoto momentu by to nemělo trvat déle než dvě minuty, než se přenesete do krajiny sladkých snů.

Další články

čtenářů si právě čte tento článek