Jak být zdravější: zn. rychle

Jak být zdravější: zn. rychle
Jak být zdravější: zn. rychle
Zdroj: Thinstock

Posilovna, nebo v klidu snědené zdravé jídlo? Mnoho lidí na tohle prostě nemá čas. Dobrá zpráva je, že existují i cesty, které zaberou mnohem méně času. Někdy stačí 15 minut, někdy pouhá minuta.

Jak být zdravější za 15 minut

1. Noste s sebou vodu

Po každých 15 minutách námahy byste měla vypít 1 až 2 decilitry vody a je celkem jedno, jestli jdete pro děti do školy nebo zrovna posilujete na rotopedu. Pokud vám chůze do práce zabere 15 minut, berte si vodu s sebou v lahvi s odměrkou. Možná si myslíte, že se stačí napít pokaždé, když máte žízeň. Ale je třeba si uvědomit, že úbytek tělesných tekutin způsobuje, že vaše srdce musí vyvinout větší úsilí, aby mohlo bít rychleji. A čím těžší to bude pro srdce, tím větší bude i vaše únava.

2. Předělejte si pracoviště

Podle odborníků je celodenní sezení před počítačem naprostou pohromou. Oční lékaři varují, že dlouhé koukání na obrazovku vede k bolavým, unaveným a vysušeným očím. A následně i k bolestem hlavy. Řešení je přitom jednoduché. Dejte si obrazovku co možná nejdál, ale jen tak, abyste nemusela mhouřit oči. Pokud je to na pracovišti možné, nahraďte fluorescentní světla nízkovoltovou lampou a na obrazovku si nechte dát filtr.

3. Poslouchejte hudbu

Lékaři tvrdí, že poslech pravidelných rytmů hudby dokáže výrazně snížit zvýšený krevní tlak. Během poslechu pravidelně dýchejte, a to tak, aby váš výdech byl dvakrát delší než nadechnutí. A při tom relaxujte. Pravidelný rytmus a pomalejší dech uklidňují a rozšiřují buňky v těle – a přesně tak dochází ke snížení krevního tlaku.

  • Je jedno, jestli si hrajete Mozarta nebo vám zpívá Lady Gaga, jen by nemělo jít o hudbu, která vás rozčiluje.

Jak být zdravější za 10 minut

4. Vlastní občerstvení

Pokud máte na stole něco k zakousnutí vlastní výroby, je vcelku snadné držet se dál od automatů plných nezdravých »dobrot«.

  • Pro začátek si na týden připravte sedm sáčků a do každého dejte 69 mandlí, to je 85 gramů. Právě o tomto množství tvrdí dietologové, že dokáže za půl roku zeštíhlit objem vašeho pasu o 14 procent. Každý den si dopřejte jedno balení a sledujte to hubnutí. Mandle navíc obsahují hodně vlákniny a navozují delší pocit sytosti, takže vydržíte až do večeře bez toho, abyste běžela »vyčistit« lednici.

5. Protáhněte se – strečink

Ženy, které do svého cvičení přidávají strečink, dokáží podle vědců během pouhých dvou měsíců ztrojnásobit objem své svalové hmoty. Strečink vede ke vzniku drobných trhlinek ve svalstvu a tělo během jejich přirozené »opravy« sílí.

  • Pokud nemáte čas jít do posilovny, dejte si v práci desetiminutovou pauzu a cvičte přímo tam.

6. Zalogujte se

Maily plné rad, jak správně hubnout, vedou k tomu, že ženy jsou mnohem aktivnější a jedí zdravěji, aniž by si to vlastně tak docela uvědomovaly.

Zdraví

Jak být zdravější za 5 minut

7. Dejte si čaj

Připravte si konvici zeleného čaje a dejte ji do lednice. Obsažené látky vylepšují lidský metabolismus a podle některých studií i pomáhají jako prevence některých druhů rakoviny. Připravit čaj trvá 5 minut, ale vydrží vám celý týden. Ale pozor, zelený čaj obsahuje kofein, a pro některé lidi je proto lepší pít ho ráno nebo brzo odpoledne, aby nedošlo k narušení jejich spánku.

8. Marinujte octem

Počátkem týdne marinujte rajčata s cibulí v octu z červeného vína a pak je uložte do lednice. Jde o výbornou směs do sendvičů k obědu. Fakt, že ocet oddělí dva plátky chleba, totiž podle odborníků snižuje vaši glykemickou reakci o 20 procent. Přeloženo do naší řeči: Snižuje tempo, kterým se cukry dostávají do těla, a současně brání přílišnému tloustnutí.

9. Vydatná snídaně

Všichni víme, že snídaně dodá tělu delší pocit sytosti, a dokonce napomáhá hubnutí. Žel, když ji vědci doporučovali, neměli na mysli muffin a kávičku. Možná opravdu nemáte čas pořádně se nasnídat. Nezoufejte, stačí si už v neděli připravit zásobu nakrájené zeleniny, kterou si rozdělíte na denní porce a uložíte v lednici. Přes týden pak ráno vyndáte jednu porci a připravíte ji na pánvi s bílky, čímž získáte snídani bohatou na vitaminy a proteiny. Tak to radí hollywoodským hvězdám osobní trenéři. Někdo ovšem vegetariánské omelety nerad, a pak stačí vsadit na čerstvé nebo zamražené plody, jako jsou například jahody, borůvky, kousky broskve nebo avokáda, které přidáte do nízkotučného jogurtu.

Jak být zdravější za 1 minutu

10. Přemístěte své vitaminy

Většina lidí skladuje své vitaminy v kuchyni nebo v koupelně, což jsou bohužel dvě nejhorší možná místa, tvrdí vědci. Vitaminu C totiž stačí pouhých sedm dní při 86procentní vlhkosti (stejné jako když se v kuchyni vaří hrnec vody), aby ztratil svou hodnotu. Multivitaminy tak okamžitě ztrácejí na svém pozitivním účinku. Proto je lépe zvolit suché a tmavé místo, například v šuplíku od šatníku.

11. Namočte fazole

Plechovka fazolí obsahuje 500 mg soli, což je skoro čtvrtina denní doporučené dávky, kterou byste měla svému tělu poskytnout. Pokud chcete jíst zdravěji, dejte před spaním fazole do vody. Pak je ráno uvařte a po vypnutí sporáku nechejte ještě hodinu ve vodě.

12. Umyjte kuchyňskou houbu

A to nejdůležitější na konec: Vaše kuchyňská houba na mytí je tou nejšpinavější věcí v celé domácnosti! To už si raději běžte umýt nádobí v záchodové míse, říkají odborníci. Houba se často stává domovem usazenin ze syrového masa a bakterií ze zkažených jídel. Lze ji ale velmi snadno vyčistit. Jednoduše ji přidejte ke špinavému nádobí a umyjte je všechny společně.  

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky