Hurá na kolo: Co dělat, aby zadeček nebolel

Teplé počasí svádí k výletům, a tak už jste asi dávno vytáhla kolo ze sklepa. Než na něj usednete, měla byste si zkontrolovat jeho stav, ale také třeba správné nastavení sedla. Poradíme vám také, co dělat, aby vás projížďka nebolela…

Investovat chvilku času se rozhodně vyplatí. Pokud máte kolo špatně seřízené, mohla byste se po vyjížďce potýkat s bolestí svalů a kloubů. U pánů dokonce hrozí poruchy erekce!

Tip Kafe.cz

Speciální tip pro pány – po jízdě na kole se nemusíte cítit příjemně v oblasti genitálií. Na vině bývá většinou příliš úzké sedlo, které brání proudění krve. Pořiďte si raději sedlo s gelovou výplní nebo ergonomicky tvarované. Pokud ani to nepomáhá, zkuste si na kolo chvíli nesedat či zvolit rovnější cestu.

Rady, jak bojovat proti bolesti

Nejste si jista vaším kolem, nebo nepatříte mezi pokročilé cyklistky a nevíte, jak začít? Právě vám jsou určeny následující rady.

1. Vzdálenost mezi sedlem a řídítky

Ideální je, když máte lehce ohnuté ruce. Pokud máte naopak ruce napnuté, je to špatně. Budou vás pravděpodobně bolet zápěstí a ramena.

2. Řídítka trochu výš

V zásadě platí – řídítka by měla být trochu výš než sedlo. Je to proto, aby se nehrbila páteř, a aby hlava nebyla sehnutá. Řídítka by ale neměla být příliš vysoko, to neprospívá horní polovině těla.

3. Výška sedla

Pokud se postavíte vedle kola, mělo by být sedlo ve výšce vašich boků. Když sedíte na kole, měla by být noha s patou na šlapce v poloze nejníže při zemi napřímená.

Kafe.cz zjistilo: Jak zdravě jezdit na kole

1. Pořiďte si klipsny

Pro začátečníka jsou ideální tzv. klipsny. Ty by ale neměly být příliš utažené, abyste mohla chodidlo ze šlapky kdykoliv a bez problémů vysunout.

2. Nepřetěžujte se

Optimální je, když do pedálů šlápnete 60 až 80krát za minutu. Kdo jede rychleji, spotřebuje o mnoho víc síly a navíc zatěžuje kolena.

3. Jezděte pravidelně

Ze začátku stačí dvakrát týdně půl až tři čtvrtě hodiny. Jezděte ale pokud možno často, nezáleží totiž ani tak na tempu, jako na pravidelnosti.

4. Šlapejte jednou nohou

Zkušený cyklista může na chvíli zkusit šlapat jen jednou nohou. Uvidíte, jak jsou perfektně zapojeny břišní svaly.

5. Správné kolo

Starším nebo nezkušeným cyklistům postačí obyčejné kolo do města. Pro sportovce s vyvinutými zádovými svaly jsou tu horská kola nebo kola závodní. Těm ostatním poslouží kola trekkingová.

Tipy Kafe.cz: Aby jízda nebolela…

Sedlo Autor ASD-ErgoDensity

Sedlo Autor ASD-ErgoDensity

Toto velmi komfortní sedlo pro cykloturistiku má technologii zadního odpružení pomocí elastomerů, které absorbují otřesy a vibrace při jízdě. Velmi měkká vycpávka spolu s širokou sedací plochou jsou vhodné pro všechny preferující maximální pohodlí.

Cena: 650 Kč

Sedlo BBB SmoothDensity

Sedlo BBB SmoothDensity

Pohodlné, sportovní sedlo s potahem z umělé bylo navrženo speciálně pro ženy. Absorbuje otřesy a vibrace při jízdě a je širší v oblasti kyčlí pro co největší pohodlí. Oproti standardním sedlům je kratší pro snadnější nasedání a sesedání.

Cena: 695 Kč

Rukavice PRO-T

Rukavice PRO-T

Rukavice s kombinací elastického, savého a prodyšného materiálu dobře sají pot, kompletně přiléhají k ruce a zabraňují jejímu přehřátí. Savý materiál v oblasti palce odvádí pot, ale lze jej také použít jako potítko. Dlaň z měkké syntetické kůže je vybavena polštářky vyplněnými technologickým gelem, které napomáhají k tomu, aby nedocházelo k otlačování rukou.

Cena: 259 Kč

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Mám miminko VI: Vybíráme kočárek

Přemýšlíte nad tím, jak vybrat kočárek pro miminko? Prozradíme vám, na co byste se měla informovat a na co si dát pozor. Přečtěte si velký manuál o…

Akční letáky