Hubnu dál (5. díl) – Jarní očistný plán pro vaši linii a krásu

Hubnu dál (5. díl) – Jarní očistný plán pro vaši linii a krásu
Hubnu dál (5. díl) – Jarní očistný plán pro vaši linii a krásu
Zdroj: Lenka Hatašová

Nejdůležitější místo, kde si na jaře uklidit, není obývák ani ložnice, ale s nadsázkou řečeno vaše vlastní tělo. Jak to udělat? Odborníci z NATURHOUSE radí ve všech čtyřiceti pobočkách v České republice.

Za dlouhou a vyčerpávající zimou se konečně zabouchly dveře. Jestli před nimi stojíte s kilogramy navíc a unavená, není vůbec divu. Tělo by si potřebovalo odpočinout, ale je nuceno setrvat v aktivním režimu. O slovo se hlásí také toxiny a škodlivé látky, které se v průběhu zimy nahromadily. To vysvětluje pocit jarní únavy, která bývá doprovázená snížením fyzické i psychické kondice.
Odbornice v dietetickém centru NATURHOUSE proto mají přichystaný očistný plán na jaro, v němž ve třech krocích radí, jak se lépe vyrovnat s jarní únavou a naladit se na nejkrásnější období roku.

1. Odlehčete jídelníčku

  • Základem jarní očisty je lehký a pestrý jídelníček. Jeho cílem je jednak doplnění vitaminů, minerálních látek a vlákniny a zároveň podpoření trávení a s tím spojené odplavování nežádoucích látek.

„Našim klientům se snažíme vysvětlit, že příliš mastná a tučná jídla jim na kondici i postavě příliš nepřidají. Taková strava v podstatě nemá téměř žádnou výživovou hodnotu. Proto jim doporučujeme, aby do svého jídelníčku zařadili hlavně zeleninu a ovoce,“ míní Alena Babčaníková z dietetického centra v Palladiu.

Jak dále dietoložka NATURHOUSE radí, na jaře prospějí organismu zejména tzv. očistné potraviny. Do nich se řadí například kiwi, jablko, hruška, pomeranč, limetka a citron, ze zeleniny potom řapíkatý celer, brokolice, hlávkové zelí, květák, česnek a brambory ve slupce.

Jaké s tím mám zkušenosti: Jakmile jsem vyřadila z jídelníčku bílé pečivo, sladkosti a také tučné máslo, okamžitě jsem přestala spát cestou domů v autobuse. Trochu jsem se obávala chuti na sladké, ale ta se nedostavuje, pokud se opravdu držím pokynů své dietoložky. Mimochodem… Když už si na něčem výjimečně smlsnu, výčitky mě netrápí a na váze se to neprojeví. Jak Alena Babčaníková tvrdí, nejde o to zakázat si všechno navždycky, ale najít rozumnou cestu ke zdravému stravování a té se držet.

2. Dbejte na pitný režim

  • Velmi důležitou úlohu hraje i dostatečný pitný režim, jak dietoložka Alenka říká: „Ideální denní přísun tekutin by neměl být pod hranicí dvou litrů. Vhodné je vynechat slazené a sycené nápoje, ale i tekutiny, které odvodňují, jako je černý čaj nebo káva. Doporučujeme naopak zvýšit příjem čerstvých ovocných a zeleninových šťáv.“

Dle slov výživové poradkyně jsou přímo ideální k celodennímu pití speciální čajové nálevy, jako například zelený čaj Infunat Te Verde nebo Červený čaj Infunat Te Rojo. Tyto čaje, které jsou exkluzivně k dostání v NATURHOUSE, podporují detoxikaci, zrychlují metabolismus, podporují trávení a funkci jater.

Jaké s tím mám zkušenosti: Nedokážu se bohužel vzdát kávy (třikrát denně), a tak ke každé na radu Alenky povinně piju navíc sklenici čisté vody. Zeleninovou šťávu bych nepozřela ani v delirických horečkách (představa rajčatové nebo mrkvové šťávy mě vůbec neláká). Na ovocnou šťávu si dávám pozor a měl by to tak dělat každý, kdo chce snížit váhu. Obsahuje velmi mnoho cukrů, které je potřeba do energetického příjmu pečlivě započítat.

Hubnu dál (5. díl) – Jarní očistný plán pro vaši linii a krásu

3. Podpořte maximálně svoji kondici

Jarní očistný plán NATURHOUSE kromě výživových doporučení, receptů na hubnutí a tipů na vhodné stravování zahrnuje také exkluzivní výživové doplňky, které pomáhají bojovat proti vyčerpání, detoxikují organismus a současně s tím podporují efektivitu hubnutí. Například sirup CINARKI kromě jiných prospěšných látek obsahuje také artyčok, který má pozitivní vliv na játra. Výrobky z řady LEVANAT přispívají k metabolismu tuků, podporují správnou funkci nervového a imunitního systému. „Když k tomu všemu přidáte ještě lehký pohyb na čerstvém vzduchu, výsledky svého snažení uvidíte již brzy,“ dodává Alena Babčaníková.

Jaké s tím mám zkušenosti: Řeším momentálně životní zádrhel a ukazuje se, že pořekadlo: „to chce rozchodit“ není vůbec od věci. Chodím a chodím a zdá se, že to pomáhá nejen na psychiku, ale také na fyzičku. Jistě si ovšem dovedete představit, jaké nadšení projevují z pravidelných každodenních procházek mí synové na prahu puberty?.

Příště si přečtete: 7 jarních receptů na zdravé stravování

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky