Hubnu dál (4. díl) – Opravdu poznáte celozrnné pečivo?

Hubnu dál (4. díl) – Opravdu poznáte celozrnné pečivo?

Mám celozrnné pečivo v rámci mého úspěšného hubnutí s NATURHOUSE snídat, ale napřed jsem se musela naučit ho vůbec v hromadách jiného pečiva najít. Ne všechno, co je tmavé a tváří se jako celozrnné, totiž opravdu celozrnné je…

Diskutujte: Jaké pečivo se objevuje k snídani na vašem stole?

Ne že by mi celozrnné suchary NATURHOUSE nechutnaly… Ale běhat si je kupovat na pobočku není vždycky možné, a tak mi nezbylo, než naučit se celozrnné pečivo doslova vystopovat i v běžných prodejnách nebo supermarketech. Ukázalo se, že to není až tak jednoduché, jak jsem si myslela.
Výrobci často klamou, produkty různě dobarvují (nejčastěji karamelem, žitem nebo praženým ječmenem), případně se jejich názvy, ve kterých se to „zrní“ ostošest, snaží vyvolat dojem, že jde o celozrnný výrobek. Vyznat se v nabídce tak je pro hubnoucího laika těžké.

Nabízíme několik vodítek, jak postupovat:

  1. Pokud chcete mít 100% jistotu, zamiřte raději k balenému pečivu a vezměte si s sebou pro jistotu brýle nebo rovnou lupu. Výrobce je ze zákona povinen uvést složení výrobku na obalu. Cokoliv má menší obsah celozrnné mouky než 80 %, není celozrnné.
  2. V celozrnném pečivu vždycky jsou zbytky slupek nebo zrníček.
  3. Vodítkem je také cena. Levné pečivo rovnou vynechte, celozrnné je dražší.
  4. Pozor na klamavé nápisy – zejména slovo cereální by vás mohlo svést k omylu.

„Hlavní důvod, proč je celozrnné pečivo důležitou součástí diety, je obsažená vláknina,“ upozorňuje dietoložka NATURHOUSE Alena Babčaníková. „Ideální poměr živin je například obsažen v našich sucharech. Nejen, že jsou obohaceny o vlákninu, ale také o další prospěšné látky." Jak dále moje dietoložka Alenka doporučuje, výbornou volbou je namazat si na suchary NATURHOUSE nebo na celozrnné pečivo nízkotučný tvaroh, případně je zapíjet třeba nízkotučným kefírem. "Uvidíte, že taková snídaně vás nastartuje mnohem lépe než třeba bílý rohlík s máslem nebo nějaký koláč. Déle vydrží i pocit sytosti.“ 

Hubnu dál (4. díl)

Jak si aktuálně vedu:

  • Zhubla jsem osm kilogramů, do „svatební“ váhy mi zbývají dva.
  • Nedělá mi problémy držet se předepsané Pestré diety, kupodivu se mi nezprotivily ani celkem fádní snídaně. Ostatně… Za to, že jsou fádní, si můžu sama, protože jsem líná vymýšlet obměny.
  • Občas čelím nečekaným zádrhelům. Například jsem si v restauraci objednala kuřecí nudličky (to zní zdravě) s bramborovými strapačkami (občas přílohy sním a na brambory jsem měla chuť). Jenže nudličky doslova „kraulovaly“ ve smetanové omáčce a strapačky byly smažené. Raději se vždycky přeptejte, o jaké jídlo se přesně jedná.
  • Včera jsem měla problémy dojít domů z autobusu, poněvadž mi padaly džíny. Zapnuté. Super!
  • Jedu dál, ale už jen kousek. Hubená nikdy nebudu a ani být nechci, ale na jaro bych se ráda cítila dobře.

Náš tip: Dojděte si do nejbližší pobočky NATURHOUSE pro svůj „Jarní očistný plán“.

Seznam poboček a další informace naleznete na adrese: www.naturhouse-cz.cz. Více informací v příštím díle seriálu.
 

Další články

čtenářů si právě čte tento článek


Akční letáky